خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی:

انجام تحقیقات علمی مطمئن‌ترین راه برای توسعه کشاورزی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۵۷

تعیین سیاست ها و خط مشی تولیدات کشاورزی مهمترین هدف جهاد کشاورزی در راستای توسعه این بخش است.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی انجام تحقیقات علمی را مهمترین و مطمئن ترین راهکار برای کمک به توسعه کشاورزی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس کشاورز در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهرستان مراغه گفت: تعیین سیاست ها و خط مشی تولیدات کشاورزی مهمترین هدف جهاد کشاورزی در راستای توسعه این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های تحقیقاتی برای تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه های اجرایی و دستورالعمل های فنی در مورد مسایل مختلف کاشت، داشت و برداشت از دیگر مولفه های طرح های تحقیقاتی بوده که موفقیت بخش کشاورزی را چند برابر می کند.

گفتنی است، ‌ مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت مراغه، فعالیت‌های تحقیقاتی خود را از سال ۷۱ در پنج ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمایی سردسیری، گرمسیری و نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور به منظور افزایش عملکرد محصولات زراعی دیم شامل غلات(گندم نان، گندم دوروم، جو و تریتیکاله)، حبوبات(نخود و عدس)، دانه‌های روغنی(کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه آغاز کرده است. شایان ذکر است موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور مستقر در مراغه جزو ۲۴ موسسه تحقیقاتی بخش کشاورزی در کشور محسوب شده وبا دهها موسسه تحقیقاتی بین المللی و ملی از جمله ایکاردا در زمینه کارهای تحقیقاتی کشاورزی همکاری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز