خبرگزاری کار ایران

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی در دیدار با کشاورزان بخش سعدآباد استان بوشهر افزود: با توسعه کشت گلخانه‌ای شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، تولید سالم و خارج از فصل خواهیم بود و محصول در تمام طول سال به رغم کم آبی در دسترس است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی و چهار هزار هکتار نیز سطح زیر کشت گوجه فرنگی دراستان بوشهر وجود دارد، امیداوریم با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تولید این محصولات را اقتصادی‌تر کنیم.

طهماسبی گفت: دراین راستا وزارت جهاد کشاورزی تمام تمهیدات لازم را برای کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته که این امر توسعه یابد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر کشت گلخانه‌ای در منطقه َشهرستان دشتی بوشهر فراگیر بود محصولات کشاورزان این منطقه بر اثر سرمای شدید اخیر دچار خسارت و ضرر و زیان کشاورزان نمی‌شد.

وی افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان جم و ریز استان بوشهر به عنوان پایلوت کشوری و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط‌های گلخانه‌ای نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

طهماسبی گفت: تسهیلات لازم نیز با تعامل، مشارکت و حمایت بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان برای اجرای طرح گلخانه‌ای در شهرستان جم و ریز قرار خواهد گرفت.

طهماسبی همچنین گفت: بازسازی و نوسازی ارقام کشاورزی غیرتجاری به تجاری نیز از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی است.

وی افزود: ارقام سازگار و تجاری از نظر اقتصادی درآمد خوبی برای کشاورزان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: نخیلات، سبزی، صیفی، و شیلات از مزیت‌های کشاورزی استان بوشهر است که توانایی بالایی برای استان بوشهر در عرصه کشاورزی و صنایع مرتبط رقم زده است.

محمدتقی منوچهری افزود: استان بوشهر از استان‌های پیش رو در امر تولید خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است.

وی گفت: سالیانه ۳۲۰ میلیون متر مکعب آب از طریق آب منطقه‌ای برای آبیاری نخیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و سالیانه دو تا سه بار نخیلات بیشتر آبیاری نمی‌شوند که این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت محصول نخیلات شده است.

کد خبر : ۳۳۳۱۷۲