خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

متوسط تولید چغندر قند به بیش از 45 تن در سال 93 رسید

براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، تقاضا محور کردن و کاربردی شدن تحقیقات کشاورزی یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید به اجرا درآید.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی،  متوسط تولید قند و شکر در سال 75 را 30 و این میزان را در سال 93، 45 تن اعلام کرد.

غلامحسین طهماسبی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، یکی از راه های مقابله با  بحران افزایش حدود 60 درصدی تقاضای غذا در صنعت را تولید دانش فنی مطابق با همان صنعت عنوان کرد.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از فعالیت اولین شرکت دانش بنیان در حوزه تولید قند و شکر خبر داد و افزود: براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، تقاضا محور کردن و کاربردی شدن تحقیقات کشاورزی یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید به اجرا درآید.

وی با تاکید بر اینکه چرخه کامل مربوط به صنعت قند در اختیار بخش خصوصی است، افزود: این شرایط می تواند تولید، توسعه و پایداری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تاکید کرد: بیشتر تمرکز موسسه تحقیقات چغندر قند در این شرایط، فراهم آوردن شرایطی برای توسعه کشت پاییزه است.

وی افزود:براساس آمارهای موجود متوسط تولید در سال 75 از 30 تن به بیش از 45 تن در سال 93 رسیده است.

کد خبر : ۲۷۵۵۴۷