خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

افتتاح موسسه تحقیقات علوم باغی در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۳۲

سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی به دنبال این است که محتویات کودها را با برچسب روی آن تطابق دهد و به همین دلیل با ابلاغیه ای که از سوی وزیر آماده کرده ایم یک واحد کنترل کیفی کود درطی هفته آینده در موسسه آب وخاک راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ترویج وآموزش کشاورزی گفت: در راستای چابک سازی بدنه دولت موسسه تحقیقات علوم باغی را برای سامان دهی کلیه فعالیتهای مربوط به باغبانی تاسیس کرده ایم که هفته آینده با حضور وزیر افتتاح خواهد شد و همچنین قصد ادغام مراکز تحقیقات و مراکز آموزشی در استانها را داریم که تاکنون جهت هدفمند شدن نیروها ۱۰ مرکز تحقیقاتی استانها ادغام شده است.

اسکندر زند امروز در نشست خبری اظهار کرد: سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی به دنبال این است که محتویات کودها را با برچسب روی آن تطابق دهد و به همین دلیل با ابلاغیه ای که از سوی وزیر آماده کرده ایم یک واحد کنترل کیفی کود درطی هفته آینده در موسسه آب وخاک راه اندازی خواهد شد.

وی در رابطه با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با بحران کم آبی گفت: وزارت خانه در تلاش است تا کشت برخی ازمحصولات را از بهاره به پاییزه منتقل کند که در این راستا محصولاتی مانند چغندرقند ونخود از محصولاتی هستند که زمان کشت آنها به پاییز منتقل خواهد شد.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی هم در این سازمان اقداماتی صورت گرفته است و اقتصاد مقاومتی که به معنای نگاه به درون است همواره در بخش کشاورزی به معنی نگاه ما به درون و اتکای داخلی بوده است.

زند بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی اصلاح ساختارها به نحوی که پاسخگوتر باشد و از بندهای اقتصاد مقاومتی برقراری تعاملات سازنده دورنی با دانشگاهها و نهادهای معتبر بین المللی و نگاه به بخش خصوصی است.

زند یکی از چالشهای موجود در کشور را نبود نگاهی عمیق به تحقیقات دانست و اظهار کرد: باید عمیقتر از وضعیت فعلی به تحقیقات دربخش کشاورزی پرداخته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تاکنون ۲۵ دستاورد در راستای کوچک سازی وظایف دولت به بخش خصوصی وا گذار شده است که امیدواریم تا پایان سال این میزان به ۳۰ دستاورد افزایش یابد.

وی افزود: یکی از این کارها واگذاری دانش فنی بذور تولیدی مانند ذرت و حبوبات بخش خصوصی که در برخی موسسات که امکان واگذاری بخشهایی از فعالیت ها به بخش خصوصی بوده آن را سرعت بخشیده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا ۱۵ شرکت دانش بنیان موسسه سرم سازی رازی را به بخش خصوصی برای تولید واگذار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز