خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نوشیدنی و صنایع وابسته به آن افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۹۹۰

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره اهمیت صنایع غذایی و نوشیدنی گفت: ایران یک کشور پر جمعیت 80 میلیونی است و اولویت این چنین کشوری تامین امنیت غذایی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر است. نوشیدنی نیز یکی از اساس صنایع غذایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه با حضور محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران و برخی از اعضای هیات نمایندگان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

رئیس اتاق تهران درباره اهمیت صنایع غذایی و نوشیدنی گفت: ایران یک کشور پر جمعیت 80 میلیونی است و اولویت این چنین کشوری تامین امنیت غذایی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر است. نوشیدنی نیز یکی از اساس صنایع غذایی است.

جلال‌پور تصریح کرد: ما در کشور ظرفیت بالایی در تولید و پخش صنایع غذایی داریم و با توجه به شرایط کشورهای همسایه می‌توانیم از بازار صادرات خوبی برخوردار باشیم.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه گفت: کشورهای شمالی ما 6 تا 9ماه از سال را در فصل سرد به سر می‌برند و کشورهای جنوبی نیز به علت شرایط آب و خاکی امکان تولید مواد غذایی خام را ندارند.  در نتیجه بهترین بازار صادرات در همسایگی ما است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به ورود هیات‌های تجاری به کشور گفت: در دوران پساتحریم یکی از بحث‌های اصلی ما با هیات‌هایی که وارد کشور می‌شدند درباره صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها بود و ما سعی داریم با توجه به ظرفیت کشور این صنعت را در امر صادرات تقویت کنیم.

وی در خصوص برند حلال گفت: ما قصد داریم به زودی یک برند جهانی حلال با محوریت ایران ایجاد کنیم. ما نمایندگی برند حلال را در ایران داریم و 3 ماه جلساتی را در این خصوص آغاز کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز