خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی بلژیک در اصفهان تاکید کرد:

رابطه تجاری بلژیک با ایران به یک همکاری دو جانبه بلند مدت تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۴۴

واردات ماشین آلات بافندگی، انواع ماشین آلات صنعتی و کمپرسور‌ها از جمله مهم‌ترین اقلام وارداتی از بلژیک بوده و اقلامی از جمله لاستیک، مواد غذایی، خشکبار، آبزیان دریایی از جمله اقلام صادراتی ایران به این کشور طی سال‌های گذشته بوده است.

رییس اتاق بازرگانی بلژیک در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و بلژیک که با حضور هیات۴۰ نفره بازرگانی و اقتصادی به سرپرستی رییس فدراسیون اتاق‌های بلژیک درسالن همایش‌های بین المللی اتاق اصفهان برگزارشد با اشاره به تاریخ تجارت ایران و بلژیک گفت: اصفهان یکی از پتانسیل‌های با ارزش ایران است که در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی می‌تواند بهترین نماینده برای ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «جان استوپ» بیان داشت: هدف از سفرهیات بلند پایه اقتصادی بلژیک به ایران توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور است که امیدواریم رابطه تجاری کنونی به یک همکاری دو جانبه بلند مدت تبدیل شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری اتاق اصفهان با اتاق بروکسل گفت: این تفاهم نامه باید از حالت سمبلیک به عملیاتی تبدیل شود و به عنوان یک دستورالعمل برای فعالان اقتصادی دو طرف تلقی شود.

رییس اتاق بلژیک تصریح کرد: رابطه تجاری بلژیک با ایران به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد و به دلیل برخی از شرایط این روابط کاهش یافت و امیدواریم در دوره جدید شاهد تحکیم روابط باشیم.

وی تصریح کرد: واردات ماشین آلات بافندگی، انواع ماشین آلات صنعتی و کمپرسور‌ها از جمله مهم‌ترین اقلام وارداتی از بلژیک بوده و اقلامی از جمله لاستیک، مواد غذایی، خشکبار، آبزیان دریایی از جمله اقلام صادراتی ایران به این کشور طی سالهای گذشته بوده است.

در پایان این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان در قالب شش گروه «حمل و نقل و خودرو»، «خدمات و کالای متفرقه»، «کشاورزی و صنایع غذایی»، «تجهزات و ماشین آلات صنعتی»،؛ «عمران و ساخت و ساز» و «انرژی و تکنولوژی» با همتایان بلژیکی خود به مذاکره پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز