خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران:

استقبال اماراتی‌ها از صنایع های‌تک ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۵۳۸

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر جایگاه امارات متحده عربی در تجارت خارجی ایران گفت: اماراتی‌ها از صنایع های‌تِک ایران استقبال و متقاضی دانش فنی ایران در تولید تجهیزات پزشکی و صنایع لبنی هستند.

به گزارش ایلنا، عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت امارات را جزء پنج شریک نخست تجاری ایران خواند و گفت: امارات شریک سوم تجاری در صادرات و شریک اول تجاری در واردات است؛ سال گذشته عدد مبادلات تجارت ایران و امارات حدود ۲۷ میلیارد دلار بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد دلار افزایش داشت.

ربیهاوی با اشاره به برگزاری کمیته مشترک ایران و امارات در اردیبهشت سال جاری بیان کرد: تاکید کمیته مشترک بر افزایش عدد تجارت است چراکه ظرفیت‌های دو کشور برای افزایش تجارت وجود دارد. 

به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت،امارات جزو هاب‌های تجاری منطقه محسوب می‌شود و لجستیک و پشتیبانی کالاهای وارداتی و صادرات مجدد ایران از این طریق این کشور انجام می‌شود. همچنین بسیاری از کالاهای فرآیند تولید آنها تکمیل نشده است به امارات صادر و از آنجا به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی با برشمردن اقلام تجاری دو کشور تاکید کرد: گازهای نفتی، قیر، روغن‌های نفتی، محصولات پتروشیمی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی ....  از جمله اقلامی است که به امارات صادر می‌شود و در نقطه مقابل انواع کالاهای اساسی اهم از ذرت، دانه‌های روغنی، خوراک دام و طیور و لوازم الکترونیکی و تجهیزات برقی و قطعات خودرو از امارات وارد ایران می‌شود.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت امارات را از نظر تجاری برای ایران حائز اهمیت دانست و ادامه داد: تجارت با امارات خالی از چالش نیست؛ به نظر می‌رسد اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تاثیر خود را در مراودات پولی و بانکی در نقل و انتقال پول گذاشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی ایران متولی کمیته مشترک ایران و امارات است گفت: سومین کمیته مشترک دو کشور برگزار شد و لازمه انعقاد موافقت‌نامه‌های تجاری این است که مقامات سیاسی و اقتصادی رابطه خود را وسعت بدهند و یکی از اهداف تشکیل این کمیته نیز توافق و امضای این موافقت‌نامه‌ها است.  

ربیهاوی با اشاره به شرکت مقامات رسمی اماراتی در رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استقبال اماراتی‌ها از صنایع پیشرفته ایرانی به‌خصوص صنایع های تک قابل توجه بود؛ و این کشور تمایل دارد دانش‌ ایرانیان در حوزه تجهیزات پزشکی به امارات منتقل شود؛ همچنین عباس علی‌آبادی وزیر صمت در دیدار با مقامات اماراتی در حاشیه این رویداد مهم تجاری پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک را داد که این پیشنهاد نیز با موافقت همراه شد.

وی در پایان اظهار کرد: احداث واحدهای تولیدی ایران در امارات در اولویت پیشنهادهای اماراتی‌ها به ایرانی قرار دارد؛ از این‌رو مقامات و تجار این کشور از تعدادی از برندهای پیشرفته ایران دیدن کردند و در نهایت مقرر شد تکنولوژی تولید انواع محصولات لبنی را به آنها انتقال بدهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز