خبرگزاری کار ایران

در همایش تجاری ایران و هند مطرح شد:

تاکید ایران و هند بر توسعه کریدور شمال جنوب / موافقت‌نامه تجارت آزاد محصولات کشاورزی در حال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۰۶

مدیر کل شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجاری ایران و هند از تاکید دو کشور بر افزایش روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و همچنین توسعه کریدور شمال جنوب خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی طالبیان مقدم، مدیر کل شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجاری ایران و هند بر عزم دو طرف برای توسعه روابط تجاری تاکید کرد. این همایش در حاشیه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد. 

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد آشنا کردن بیشتر تجار دو کشور با یکدیگر و معرفی  فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی های ایران اکسپو ۲۰۲۴ است.

طالبیان مقدم اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد حجم تجارت ایران و هند با وجود ظرفیت‌های موجود آن گونه که شایسته است، نیست. البته در این میان موانعی هم وجود داشته که تحریم‌ها از مهم‌ترین‌ها بوده با این وجود چون هر دو طرف عزم بر توسعه روابط تجاری دارند بنابراین امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تسهیل‌گری بیشتری هم به سمت بخش دولتی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این در زمینه فعال کردن توافق‎‌نامه‌های تجارت ترجیحی اقداماتی صورت گرفته و پیگیری شروع دور جدید مذاکرات در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه در مورد موافقت‌نامه تجارت آزاد محصولات کشاورزی در حال پیگیری است. مذاکرات مربوط به این توافق‌نامه کمتر از یک سال پیش با همراهی سازمان توسعه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت خارجه شروع شده است. 

مدیر کل شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: موضوع مهم بعدی بحث اعزام رایزن دوم به هند است که موافقت شده است و امسال در برنامه‌های دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد. موارد دیگری همچون تبادل هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌ها و شرکت در نمایشگاه دو طرف مورد تاکید است.

وی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف بخش خصوصی در این رابطه گفت: البته هدف ما صرفا بحث توسعه روابط تجاری نیست و ابعاد بیشتری دارد.

به گفته طالبیان مقدم تمرکز بر افزایش روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و همچنین توسعه کریدور شمال جنوب مورد تاکید طرفین است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز