خبرگزاری کار ایران

سفیر کوبا در ایران:

کوبا می‌تواند پل عبور ایران به بازارهای قاره آمریکا باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۹۰

سفیر کوبا در ایران گفت: فاصله کوبا تا آمریکا به اندازه فاصله تهران تا قم است و ایرانی‌ها می‌توانند از این فرصت برای توسعه بازار استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران و کوبا در روابط اقتصادی هیچ گاه در نقطه‌ای که امروز هستند نبودند.

وی افزود: البته این روابط هنوز کم است، همه در کوبا ایران را می‌شناسند و از توانمندی سیاسی و قدرت نظامی آن آگاهند اما کوبایی ها از محصولات ایرانی آگاهی ندارند. 

سفیر کوبا اظهار کرد: باید بر موانع فائق بیاییم از جمله این موانع عدم شناخت طرفین از توانمندی های اقتصادی است.

آلبرتو گونزالس کاسالس یادآور شد: حمایت وزارت صمت ایران در توسعه و ترویج روابط اقتصادی کوبا با ایران بسیار مطلوب است و در کنار آن از حمایت سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه نیز برخورداریم و اراده گسترش روابط اقتصادی همواره وجود داشته است اما موانعی نیز هست که باید عمل و اراده در کنار هم وجود داشته باشد تا موانع برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: فاصله کوبا تا آمریکا به اندازه فاصله تهران تا قم است و ایرانی‌ها می‌توانند از این امکان کوبا برای توسعه بازار استفاده کنند. ما به دنبال این هستیم که با همکاری ایران در کوبا کالا تولید کنیم و با مکانیزم های گوناگونی می توانیم مشکلات پرداخت را حل کنیم.

سفیر کوبا تصریح کرد: اطمینان می دهم که کوبا به تعهدات مالی خود متعهد است و دغدغه ای نباید در این زمینه وجود داشته باشد. ایران برای کوبا در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز