خبرگزاری کار ایران

در ماه اکتبر؛

نرخ بیکاری در ترکیه افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۵۰۰

نرخ بیکاری ترکیه در ماه اکتبر به 10.2 درصد افزایش یافت که چالشی بالقوه برای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات آتی است.

داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری ترکیه در ماه اکتبر به 10.2 درصد افزایش یافته است، که چالشی بالقوه برای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات آتی است، حتی در شرایطی که تورم روند کاهشی داشته و ارز تا حد زیادی ثابت مانده است.

همچنین انتظار می‌رود رشد اقتصادی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی که قرار است در ماه می یا ژوئن برگزار شود، کم‌رنگ باقی بماند.

در مواجهه با کاهش ارزش پول از یک سال پیش، مقامات سیاست کنترل شدید ارز را در پیش گرفتند و انتظار دارند لیر تا سال 2023 ثابت بماند.

از دیگر عواملی که به اردوغان کمک می کند، انتظارات نشان می دهد که تورم سالانه تا تاریخ انتخابات از 85 درصد اکنون به حدود 40 درصد کاهش خواهد یافت.
              
دولت انتظار دارد تورم در پایان سال 2023 به 20 درصد نزدیک شود.
              
داده‌های موسسه آماری ترکیه نشان می دهد که نرخ بیکاری 0.1 واحد درصد به صورت ماهانه افزایش یافته و در اکتبر به 10.2 رسیده که از پایین ترین سطح بیش از چهار سال گذشته یعنی 9.8 در آگوست بیشتر است.
             

 ارزش لیر در برابر دلار در سال گذشته 44 درصد و امسال 29 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز