خبرگزاری کار ایران

دستور آماده‌باش برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه

نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی با روسای دفاتر حزب حاکم، به آنها دستور داد برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام آماده باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبگاه خبری «ایلاف»، منابع خبری در ترکیه اعلام کردند «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه که از روسای حزب «عدالت و توسعه» است، در روز عید فطر طی گفت‌وگویی تلفنی با رهبران این حزب در استان‌های مختلف کشور، از آنها خواسته است تا خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده کنند.

داوود اوغلو در این گفت‌وگو همچنین گفته است که «ما به مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی، تا آخرین لحظه ادامه می‌دهیم. ولی با این‌حال، شما باید برای برگزاری انتخابات زودهنگام در هر زمانی آماده باشید؛ چرا که در صورت شکست همه تلاش‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی، انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار خواهد شد.»

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی مشابه اعلام کرد که در صورت شکست تلاش‌ها در زمینه تشکیل دولت ائتلافی، به اراده ملی مراجعه خواهد شد.

براین اساس، داود اوغلو که مکلف به تشکیل دولت جدید شده است، دور نخست دیدارها با نمایندگان احزاب پیروز در پارلمان را برای تشکیل دولتی ائتلافی، نهایی کرد.

 

کد خبر : ۲۹۱۵۶۵