خبرگزاری کار ایران

دادگاه قانون اساسی ترکیه:

فیلتر کردن توییتر غیرقانونی است

کد خبر : ۱۵۶۶۴۰

نخست‌وزیر ترکیه، درست در آستانه برگزاری انتخابات شهرداری‌ها که با پیروزی وی به پایان رسید، دسترسی به دو وب‌سایت توییتر و یوتیوب را مسدود کرد.

دادگاه قانون اساسی ترکیه تصمیم دولت این کشور مبنی بر مسدود کردن شبکه اجتماعی توییتر را «خلاف آزادی بیان» توصیف کرده و خواهان لغو آن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ حدود یک هفته قبل شبکه اجتماعی توییتر به دستور نخست‌وزیر ترکیه فیلتر شد.

این تصمیم علاوه بر خشم مخالفان دولت، حتی با انتقاد رئیس‌جمهوری ترکیه هم روبه‌رو شد.

دادگاه قانون اساسی ترکیه در نامه‌ای به مقام‌های این کشور از آنها خواسته است که دسترسی به توییتر آزاد شود.

یکی از کسانی که این پرونده را به دادگاه قانون اساسی برده بود می‌گوید: «امیدواریم که قانون به زودی به اجرا دربیاید و دولت قانون را حکم‌فرما کند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد٬ شاید این پرونده را در دادگاه کیفری یا در دادگاه قانون اساسی مطرح کنیم. به هرحال گزینه‌های دیگری را هم ممکن است در نظر بگیریم.»

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، درست در آستانه برگزاری انتخابات شهرداری‌ها که با پیروزی وی به پایان رسید، دسترسی به دو وب‌سایت توییتر و یوتیوب را مسدود کرد.

بلافاصله پس از فیلتر شدن توییتر شکایت‌های زیادی در دادگاه‌های مختلف مطرح شد اما حکم دادگاه قانون اساسی مبنی بر غیرقانونی بودن این تصمیم دولت، مهمترین حکم قضایی در این‌باره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز