خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

فعالیت بدون مجوز تعمیرکاران قفل و کلید اینترنتی/ مردم هوشیار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۱۶

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران گفت: مردم به هیچ وجه از تعمیرکاران قفل و کلید اینترنتی خدمات دریافت نکنند. این افراد بدون مجوز از اتحادیه و خارج از قوانین صنف فعالیت می‌کنند، اتحادیه هیچ آدرس و اطلاعاتی از آنان ندارد و در صورت بروز مشکل نمی‌تواند به مردم کمکی کند.

عباس شمیرانی رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید با هشدار به مردم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: مردم به هیچ وجه از تعمیرکاران قفل و کلید اینترنتی خدمات دریافت نکنند. این افراد بدون مجوز از اتحادیه و خارج از قوانین صنف فعالیت می‌کنند، اتحادیه هیچ آدرس و اطلاعاتی از آنان ندارد و در صورت بروز مشکل نمی‌تواند به مردم کمکی کند. 

وی با اشاره به چالش‌های فعالان این صنف افزود: فعالان اینترنتی و سیار بدون پروانه کسب و خارج از تعرفه عمل می‌کنند و فقط شکایات‌شان به ما ارسال می‌شود. این بخش از خدمات‌دهندگان تعمیر قفل و کلید ر‌ها شده هستند و تا کنون اقدامی برای ساماندهی آن‌ها انجام نشده است، هرچند از پلیس فتا هم خواسته شده در جمع‌آوری آن‌ها ما را همراهی کند اما این درخواست کافی نیست و نمی‌شود تبلیغات فعالان این صنف را در فضای اینترنت کنترل کرد. 

شمیرانی با این پیشنهاد به مردم گفت: باید از مردم خواسته شود تا به فعالان این صنف که در اینترنت آگهی می‌گذارند اعتماد نکنند. بهتر است مردم برای دریافت خدماتی از این دست از استادکار‌های محلی دعوت کنند چون جا و مکان مشخصی دارند و درصورت بروز مشکل راحت‌تر می‌توانند از اتحادیه پیگیری کرد. 

وی با اشاره به آمار شکایات مردم در این زمینه گفت: بیشترین آمار شکایات مردم در صنف ما نسبت به دریافت اجرت بالا بوده و در سال‌های گذشته هم سواستفاده‌هایی از اعتماد مردم شده بود ولی به تازگی این مورد کاهش داشته که احتمالاً به افزایش آگاهی مردم ارتباط مستقیم داشته باشد. 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران با اشاره به تعرفه خدمات اعضای صنف گفت: تعرفه فعالیت در ساعات کاری و خارج از ساعات کاری با هم متفاوت است و اعضا اجازه ندارند خارج از تعرفه مبلغ اضافه دریافت کنند. در صورتی که فعالین این صنف از مبلغ تعرفه مبلغی بیشتر دریافت کنند مردم می‌توانند با مراجعه به اتحادیه و ثبت شکایات خود آن را پیگیری کنند. اغلب شکایات صورت گرفته در خصوص عدم لحاظ هزینه رفت و آمد تعمیرکار به محل است که بعد از توضیح آن به مشتری رفع ابهام می‌شود. 

وی در رابطه با گرانی در خدمات صنفی اتحادیه بیان می‌کند: با افزایش قیمت مواد اولیه و تأثیر نرخ تورم بر اجاره بها و حمل و نقل، قیمت ساخت و تعمیر قفل و کلید هم تغییراتی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز