خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

دومین دوره از مسابقات جانبازان و معلولین شهر های خواهر خوانده در هفته اصفهان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۱۵۵

با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های سوخت باید برای هزینه های حمل و نقل راه حلی اندیشید.

ایلنا: شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری در سال ۹۲ گفت: انجام پروژه های فرهنگی در سطح شهر تنها مربوط به شهرداری نیست بلکه ارگانهای فرهنگی فعال در سطح شهر نیز باید در این زمینه با شهرداری همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان نژاد در رابطه با احداثزیر گذر غیرهم سطح ۲۵ آبان تصریح کرد: در شورای سوم بحثتقاطع غیر هم سطح ۲۵ آبان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و قرار بر آن شد به مدت ۴ ماه این طرح به صورت آزمایشی و چراغدار مورد بهره برداری قرار بگیرد ولی بررسی ها حاکی از آن بود که این امر یک امر زیربنایی نیست و نیاز به بازنگری دارد با بررسی های انجام شده سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

شهردار اصفهان بیان داشت: شهرداری اصفهان با احداث۹۳ استخر سرپوشیده، ۸۳کتابخانه، ۷۲ مرکز فرهنگی و علمی و ۸۰ ایستگاه ورزش همگانی در گسترش فعالیت های فرهنگی در استان نقش به سزایی را ایفا کرده است.

وی طرح محله بندی شهر اصفهان و نامگذاری ۱۷۰ محله، ایجاد مراکز فرهنگی هنری کمیته امور مساجد، کتابخانه مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد، تهیه دانش نامه تخت فولاد، احداثفضای تاتر آئینی، برگزاری نمایشگاه یار مهربان با ۲۵۰ هزار موضوع، برگزاری بزرگداشت شهدا، احداثمجموعه های فرهنگی هنری، احیا میدان امام علی، برگزاری هفته فرهنگ اصفهان در مدائن، برگزاری طرح فرهنگی جاده ابریشم، برگزاری نهمین همایش شهر اسلامی، انتخاب کمیته فرهنگی اصفهان در کل کشور و اهدا کارت الکترونیک اتوبوس به دانش آموزان بی بضاعت اصفهان را از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری در سال ۹۲ برشمرد.

سقائیان نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری در سال ۹۳ گفت: برگزاری دومین دوره از مسابقات جانبازان و معلولین شهر های خواهر خوانده در هفته اصفهان، نمایشگاه یار مهربان و تهیه نقشه مهندسی فرهنگی شورا و راه اندازی شعب بانک ایده درشهر و بررسی ایده های شهروندان در رابطه با شهرداری و راه اندازی تاتر شهر از فعالیت های فرهنگی شهرداری درسال آینده است.

وی علت پرسه زدن جوانان را بیکاری و بی انگیزگی عنوان و تصریح کرد: شهرداری اصفهان مجموعه های پارک آبی، تله سیژ، تله کابین صفه، کوه نخودی اطراف کوه آتشگاه، و منارجنبان و باغ فدک که به عنوان مراکز تفریحی و فرهنگی برای تفریح این جوانان راه اندازی کرده است.

شهردار اصفهان افزود: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه قیمت حامل های سوخت افزایش می یابد و به تبع آن قیمت تمامی ملزومات خودرو ها و کرایه حمل و نقل عمومی نیز افزایش خواهد یافت و اگر قرار باشد هزینههای حمل و نقل اتوبوسها و تاکسیهای دولتی تغییری نکند، لااقل باید برای بخش خصوصی راه حلی در نظر گرفته شود.

سقاییان نژاد ادامه داد: با جلسه ای که با وزیر کشور داشتیم پیشنهاد شد که یارانه سوخت را به کارت سوخت خانواده ها واریز کنند چون قرار است حامل ها آزاد شود تا بتوانیم برنامه ریزی اقتصادی کنیم؛ اگر قرار باشد بخش های دیگر تغییری نکند، تورم و قیمت دلار بالا می رود و اصل قضیه موردغفلت واقع خواهد شد.
وی میزان در آمد سوخت را یک هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان درآمد تنها ۳۰۰ میلیارد تومان آن به شهرداری ها اختصاص داده می شود.

شهردار اصفهان با اشاره طلب ۳۰۰ میلیارد تومان شهرداری از دولت افزود: اگر کمک های دولت که در بخش های زیر بنایی شهرداری هزینه می شود قطع گردد شهرداری نمی تواند در حل مشکلات شهری فعال و پویا باشد و در نتیجه به مردم فشار مضاعفی وارد خواهد شد.

وی میزان سرانه فضای سبز شهر اصفهان را بر اساس برنامه ریزی انجام شده، سالانه یک مترمربع عنوان کرد و اذعان داشت: از سال ۸۶ به دلیل مواجه شدن با مشکل کم آبی، سالانه ۴۵۰ هزار در حالی که این رقم در سالهای قبل از خشکسالی به یک میلیون درخت درسال می رسید.

شهردار اصفهان با اشاره به از بین رفتن فضای سبز به خاطر اجرای طرح های عمرانی مانند احداثخیابان ها و خطوط اتوبوس های تندرو گفت: درخت هایی که در مسیر این طرح ها قرار دارند قطع نخواهند شد در نقطه ای دیگراز شهر جابه جا می شوند.

سقائیان نژاد با اشاره به طرح برون سپاری وظایف شهرداری به مراکز وابسته به شهرداری گفت: شهرداری اصفهان مباحثجمع آوری زباله و پسماند، فضای سبز شهر و اتوبوسرانی را به شرکت های وابسته واگذار حدود ۲۰ هزار نفر در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند و نظارت بر فعالیت آنان از وظایف اداره کار استان خواهد بود.
شهردار اصفهان به اجرایی نشدن احداثپارکینگ بیمارستان فیض اشاره کرد و افزود: قرار بوده که ۴ خانه اطراف بیمارستان فیض از سوی بیمارستان خریداری شود ولی این طرح اجرایی نشد و اکنون بحثانتقال بیمارستان مطرح شده است.

وی در پایان اظهارداشت: سه ماه است که واگن های مترو شهر های اصفهان، تبریز و شیراز به گمرک رسیده است و تلاش های استانداران و نمایندگان این شهر ها برای تحویل گرفتن این واگن ها نتیجه ای نداشته است و در صورت حل این مشکل می توانیم برای راه اندازی مترو وارد عمل شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز