خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها با افزایش بهای حامل‌های انرژی بعید است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۲۹

شورای شهر تهران در افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ در سال جاری با در نظر گرفتن نرخی کمتر از نرخ تورم سالانه‏ با افزایش ۲۰ درصدی کرایه ها موافقت کرده در حالی نرخ تورم بیش از ۳۰ درصد است.

ایلنا: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران‏، گفت: ‌ از آنجا که بیشتر تاکسی‌های شهر تهران دوگانه‌سوز هستند فکر نمی‌کنم نیازی باشد با افزایش نرخ حامل های انرژی مجددا نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش یابد.

" محسن سرخو " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه فرمانداری به صورت محتوایی نمی‌تواند مصوبات شورای شهر را رد کند، افزود: فرمانداری تنها به شکل مصوبات می‌تواند ایراد بگیرد اگر مصوبات با قوانین تناقض داشته باشد.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران در افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ در سال جاری با در نظر گرفتن نرخی کمتر از نرخ تورم سالانه‏ با افزایش ۲۰ درصدی کرایه ها را موافقت کرده در حالی نرخ تورم بیش از ۳۰ درصد است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران‏، با اشاره به افزایش نرخ حامل های انرژی در سال جاری اعلام کرد: رانندگان تاکسی محل درآمدشان از کرایه‌هایی است که دریافت می‌کنند ما باید به فکر آنها نیز باشیم البته هدف شورای شهر تهران این است که انگیزه مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر تاکسی‌های شهر تهران دوگانه‌سوز هستند فکر نمی‌کنم نیازی باشد با افزایش نرخ حامل های انرژی مجددا نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش یابد از این رو بعید می‌دانم نرخ کرایه تاکسی بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

سرخو با بیان اینکه شاید در صورت افزایش قیمت سوخت‏، نرخ سوخت برای رانندگان تاکسی متفاوت باشد‏، اظهار کرد: احتمال دارد این افزایش نرخ به قدری ناچیز باشد که نیاز به افزایش مجددا نرخ کرایه ها نباشد با این حال نیاز به بررسی دارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سال جاری برای رانندگان تاکسی تسهیلاتی را مصوب کرده ایم، گفت: زمان ابلاغ و اجرایی شدن مصوبات مشخص نیست و این مساله موجب می شود گاهی مشکلات ایجاد شود. البته در مورد تاکسی‌ها باید اطلاع‌رسانی درستی انجام گیرد تا میان شهروندان و رانندگان تاکسی مشکلی ایجاد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز