خبرگزاری کار ایران

تورم مصرف کننده چین به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۹۳

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در چین در ماه ژوئن 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که از انتظارات اقتصاددانان برای افزایش 2.4 درصدی پیشی گرفت.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در چین در ماه ژوئن ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که از انتظارات اقتصاددانان برای افزایش ۲.۴ درصدی پیشی گرفت.

اعداد منتشر شده بیشترین سرعت در دو سال گذشته را نشان می‌دهد. در ماه ژوئن، قیمت مواد غذایی ۲.۹ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد، در حالی که قیمت‌ اقلام غیرخوراکی در ماه گذشته ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی بود. این رقم برای ماه می ۲.۳ درصد بود.

اگرچه تقاضای مصرف‌کننده به دلیل اقدامات سختگیرانه کنترل کووید در چین همراه با شیوع پراکنده ویروس هنوز ضعیف است، اما افزایش قیمت‌ مصرف‌کننده به افزایش هزینه گوشت خوک و انرژی نسبت داده می‌شود.

گوشت خوک یک محصول کلیدی در سبد شاخص قیمت مصرف کننده چین است. قیمت گوشت در ماه ژوئن پس از کاهش ۲۱.۱ درصدی در ماه می، با سرعت کمتری ۶ درصد کاهش یافت. رشد ماهانه قیمت گوشت خوک ۲.۹ درصد است.

در همین حال، شاخص قیمت تولیدکننده در ژوئن ۶.۱ درصد افزایش یافت، اما از رشد ۶.۴ درصدی در ماه می کمتر است.

مقامات چینی هدف رشد اقتصادی حدود ۵.۵ درصد در سال جاری تعیین کرده‌اند، اما تحلیلگران انتظار دارند که رشد اقتصادی به ۴.۱ درصدی در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز