خبرگزاری کار ایران

علیرغم وعده مسئولان؛

پرواز مرغ بر فراز آسمان کرمانشاه/ قیمت مرغ از مرز 7300 تومان گذشت

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۳۸

علیرغم وعده مسئولان در حوزه امور پشتیبانی امور دام؛ قیمت مرغ از 7 هزار تومان در کرمانشاه گذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند روزی مانده به ماه مبارک رمضان مسئولان ذیربط از ذخیره کامل گوشت مرغ و گوشت قرمز خبر دادند و اعلام کردند که این ماه هیچگونه کمبودی در این حوزه در استان کرمانشاه نخواهیم داشت.

اما این روزها قیمت مرغ از 7 هزار و 300 هزار تومان در کرمانشاه که جزو استان‌های خودکفا در تولید مرغ به شمار می رود، عبور کرده است.

از سوی دیگر با رشد قیمت گوشت مرغ به صورت جهشی قیمت تخم مرغ به تدریج رو به کاهش می رود که برخی علت این کاهش را گرمای هوا عنوان می کنند.

حسن احمدی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در این باره در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تایید افزایش قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به میزان کافی گوشت مرغ و گوشت قرمز در سردخانه بیستون کرمانشاه موجود است و دیروز نیز در رسانه ها اعلام کردیم که برای کنترل و کاهش قیمت کنونی قیمت گوشت مرغ مغازه و فروشگاه‌هایی که محل نگهداری گوشت دارند به این سردخانه مراجعه و گوشت مرغ به هر اندازه که لازم دارند، تهیه کنند.

احمدی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه در بحث تولید مرغ جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، افزود: یکی دیگر از علل افزایش قیمت مرغ در این روزها، افزایش استفاده مردم در خرید گوشت مرغ است.

وی افزود: علت دیگر این افزایش جهشی قیمت مرغ را می‌توان در کاهش جوجه‌ریزی توسط مرغداری‌ها دانست که از پایین آمدن قیمت مرغ در بعد از ماه رمضان ترس دارند و حاضر به ریسک نیستند.

مدیرکل پیشتیانی امور دام استان کرمانشاه به علت اصلی نوسان قیمت مرغ در طول سال اشاره کرد و گفت: نوسان قیمت مرغ در کرمانشاه بستگی به بازار دارد، هنگامی که قیمت مرغ به پایین‌ترین حد خود می رسد، صاحبان مرغداری‌ها برای جلوگیری از زیان مالی از جوجه‌ریزی امتناع می‌کنند که خود این عاملی برای افزایش مرغ می شود.

وی به صادرات مرغ به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه اشاره داشت و افزود: ما در بخش صادرات مرغ به استان‌های همجوار فعال هستیم ولی در بحث صادرات به کشورهای منطقه تابع ضوابط دامپزشکی کشور هستیم، زیرا باید کشتارگاه های ما به خط 2 مجهز باشند.

احمدی تاکید کرد: خط 2 در کشتارگاه‌ها بدین معناست که امحا و احشاء مرغ به صورت اتوماتیک و به روز تخلیه و سپس بسته‌بندی می شود که متاسفانه هنوز هیچکدام از کشتارگاه‌های کرمانشاه به این خط مجهز نشده اند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: انشاالله توسط بخش خصوصی و به همت مهندس گندمی در ماه‌های آینده خط 2 کشتار مرغ گرم در کرمانشاه فعال می شود که این خود کمک شایانی که به صادرات مرغ به تمامی کشور و حتی خارج از مرزها خواهد کرد.

گفتگو: رضا مهرآیین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز