خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

بورس تهران نخستین روز تابستان را سرخ‌پوش، آغاز کرد/ ریزش 6 هزار و 200 واحدی شاخص کل

کد خبر : ۱۲۴۶۱۰۲

امروز نمادهای مبین4، شستا، خودرو، بکامح، خپارس، خساپا و خگستر بیشترین حجم معامله را داشتند. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: مبین4، کمند، همای، حکشتی، پارند4، خگستر و فملی2.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، در پایان معاملات نخستین روز تابستان، شاخص کل با 6 هزار و 233 واحد ریزش به عدد یک میلیون و 533 هزار واحد کاهش پیدا کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز که وضعیت کلی بازار را بهتر نشان می‌دهد با یک هزار و 161 واحد اُفت به عدد 422 هزار و 295 واحد رسید.

امروز حکشتی بیشترین اثر مثبت و میدکو، فملی، فولاد، فارس، شستا و بفجر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. سآبیک، اسیاتک، شستا، خودرو، خگستر، خساپا و فملی از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند. برترین گروه‌های بورسی نیز به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی، سیمان، فراورده نفتی، حمل و نقل و غذایی به جز قند.

در بازار قرمز امروز، بیشترین کاهش قیمت به نمادهای والبر، سالوم، وتوشه، خچرخش، سکرد، شکلر و زپارس و بیشترین افزایش قیمت به نمادهای تکمبا، غپینو، خگستر، بشهاب، ثفارس، سصفها و ورنا تعلق داشت. همای، افرای، فیروزا، کمند، انرژی1، افران و یاقوت بیشترین عرضه و افران، فردا، کمند، همای، پارند، ثفارس و همای بیشترین تقاضا را تجربه کردند.

بیشترین افزایش ارزش بازار به حکشتی، وپارس، خودرو، افق، خگستر، خساپا و وامید و بیشترین کاهش ارزش بازار میدکو، فملی، فولاد، فارس، شستا، بفجر و مبین مربوط بود. نمادهای مبین4، شستا، خودرو، بکامح، خپارس، خساپا و خگستر بیشترین حجم معامله را داشتند. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: مبین4، کمند، همای، حکشتی، پارند4، خگستر و فملی2.

پیام‌های ناظر بازار

بر اساس اعلام ناظر بازار امروز نمادهای پاسا، بکامح، فسبزوار، مرقام، دتماد، وسپه، سفارس و والبر بازگشایی شدند.

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین از توقف نمادهای وپارس1 و خگستر1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب خبر داد.

کاهش 162 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 162 واحد ریزش به عدد 20 هزار و 671 واحد رسید. کوثر بیشترین اثر مثبت و بپاس، آریا، شاوان، دی، دماوند و شگویا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

دی، ددانا، شاوان، شگویا، کرمان، وکبهمن و آریا از پر تراکنش‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز