خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه؛

کاهش ۱۹ هزار واحدی شاخص کل بورس/ کدام نمادها بیشترین اُفت قیمت را داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۹۱۶

برترین گروه‌های بورسی در پایان معاملات امروز به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی، فراورده نفتی، سیمان، بانک‌ها و چند رشته‌ای.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، امروز شاخص کل بورس با 19 هزار و 372 واحد ریزش به عدد یک میلیون و 534 هزار واحد کاهش پیدا کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز با 7 هزار و 694 واحد افت به عدد 424 هزار و 847 واحد رسید.

فولاد، کچاد، وامید، فملی، کگل، وبملت و حکشتی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. سآبیک، اسیاتک، شستا، خودرو، خگستر، خساپا و شپنا از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند. برترین گروه‌های بورسی در پایان معاملات امروز به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی، فراورده نفتی، سیمان، بانک‌ها و چند رشته‌ای.

در بازار نزولی امروز بیشترین افزایش قیمت به نمادهای قپیرا، غچین، نمیرو، ولپارس، ستران، دجابر و خپویش و بیشترین کاهش قیمت به نمادهای ولغدر، ولصنم، شوینده، شگل، کسرا، شپاکسا و غشصفا مربوط بود. بیشترین عرضه نیز به نمادهای افران، کمند، سآبیک، همای، سپر، پارند و سپاس تعلق داشت. بیشترین عرضه نیز به ترتیب عبارت بود از: همای، کمند، انرژی1، افران، فیروزا، قثابت و اسیاتک.

نگاهی به پیام‌های ناظر بازار

امروز مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از توقف نمادهای معاملاتی مداران، فباهنر، خراسان، زمگسا، رکیش خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می‌رساند، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داده پردازی ایران(مداران)،صنایع مس شهید باهنر(فباهنر)،پتروشیمی خراسان(خراسان)جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی و عمومی عادی بطور فوق العاده،کشاورزی و دامپروری مگسال(زمگسا)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت‌های مالی و کارت اعتباری ایران کیش(رکیش)با توجه به تشکیل جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه،متوقف خواهند شد.»

بر اساس اعلام ناظر بازار امروز همچنین نمادهای وبصادر، غپینو و غشان بازگشایی شدند.

کاهش 132 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 132 واحد کاهش به عدد 21 هزار و 265 واحد کاهش پیدا کرد. فغدیر و ددانا بیشترین اثر مثبت و هرمز، مارون، غصینو، دماوند و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

ددانا، کرمان، فرابورس، حگهر، زقیام، فزر و وسپهر از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز