خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه؛

افزایش ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحدی شاخص کل/ نگاهی به پیام‌های ناظر بورس

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۳۰

در بازار امروز، فولاد، فملی، وامید، ومعادن، کگل، خودرو و وصندوق بیشترین افزایش ارزش بازار و شپنا، وبشهر، تیپیکو، حکشتی، غکورش، افق و غبشهر بیشترین کاهش ارزش بازار را داشتند.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، امروز شاخص کل بورس با 10 هزار و 820 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 583 هزار و احد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 4 هزار و 252 واحد رشد به عدد 449 هزار و 224 واحد افزایش پیدا کرد.

در بازار صعودی امروز، نمادهای فولاد، فملی، وامید، ومعادن، کگل، خودرو و وصندوق بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل گذاشتند. اسیاتک، شستا، شپنا، فملی، خودرو، خساپا و فولاد از پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار بودند.

برترین گروه‌های صنعت به ترتیب عبارت بودند از:خودرو، فلزات اساسی، غذایی به جز قند، فراورده نفتی، شیمیایی، سیمان و بانک‌ها. بیشترین افزایش قیمت به نمادهای شکربن، سخزر، وصنا، کاما، ولملت، خگستر و کالا مربوط بود. غشصفا، سپید، وبهشر، غپینو، زکوثر، غبشهر و سیمرغ بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در بازار امروز، فولاد، فملی، وامید، ومعادن، کگل، خودرو و وصندوق بیشترین افزایش ارزش بازار و شپنا، وبشهر، تیپیکو، حکشتی، غکورش، افق و غبشهر بیشترین کاهش ارزش بازار را داشتند. بیشترین حجم معامله به نمادهای شستا، خپارس، خساپا، وبملت2، خگستر، خودرو و خبهمن تعلق داشت. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: وبملت2، خگستر، فملی، کمند، فولاد، فملی2 و خساپا.

پیام‌های ناظر بورس

امروز مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پیامی از توقف نمادهای معاملاتی غشصفا، فنورد، وایران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های شیر پاستوریزه پگاه اصفهان(غشصفا)، نورد و تولید قطعات فولادی(فنورد)، لیزینگ ایرانیان(وایران) جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی متوقف خواهند شد.»

ناظر بازار در پیامی دیگر آورده است: «به اطلاع می رساند،نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان(غشصفا) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی جاری و با توجه به برگزاری مجمع عادی سالیانه در تاریخ 1401/02/28 و توقف نماد معاملاتی پس از پایان جلسه معاملاتی روز جاری، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشد. هم چنین ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع، اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال (codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند»

رشد 130 واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس با 130 واحد افازیش قیمت به عدد 21 هزار و 620 واحد رسید. غصینو بیشترین اثر منفی و آریا، صبا، فرابورس، تجلی، هرمز و ومهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

فجهان، فزر، توسن، تجلی، گدنا، کرمان، وکبهمن از پر تراکنش‌ترین شاخص‌ها فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز