خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

شاخص کل در نخستین روز کاری هفته، قرمز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۵۲

امروز فارس، فملی و شاراک بیشترین تاثیر مثبت و خودرو، وبصادر، وتجارت و کچاد بیشترین تاثیر منفی را را شاخص کل داشتند.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، امروز و در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته، شاخص کل 2 هزار و 11 واحد کاهش به عدد یک میلیون و 518 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که شرایط کلی بازار را بهتر نشان می‌دهد با یک هزار و 536 واحد ریزش به عدد 419 هزار و 865 واحد کاهش یافت.

امروز فارس، فملی و شاراک بیشترین تاثیر مثبت و خودرو، وبصادر، وتجارت و کچاد بیشترین تاثیر منفی را را شاخص کل داشتند. شستا، خودرو، خگستر، فسازان، خساپا، فولاد و شپنا بیشترین از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند. برترین گروه‌های بورسی نیز به ترتیب عبارت بودند از: فلزات اساسی، خودرو، شیمیایی،‌ سیمان، فراورده نفتی، بانک‌ها و کانه فلزی.

در بازار نزولی امروز بیشترین افزایش قیمت به نمادهای سشمال، وایران، وتوشه، ولصنم، سشرق، غدشت و فلوله تعلق داشت. غشصفا، ولغدر، خزر، بموتو، فنورد، غشان و لسرما بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

صکشو503، افران، فردا، کمند، همای، پارند و سپر بیشترین تقاضا و همای، انرژی1، افران، آفاق، فیروزا، یاقوت و پارند بیشترین برترین عرضه را داشتند. بیشترین افزایش ارزش بازار به فارس، فملی، شاراک، حکشتی، سفارس، بوعلی و غکورش و بیشترین کاهش ارزش بازار به نمادهای خودرو، وبصادر، وتجارت، کچاد، خساپا، شستا و خبهمن مربوط بود.

پیام‌های ناظر بازار

امروز مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران از توقف نمادهای معاملاتی (شکلر)، (دشیمی)، (سیستم) خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های نیروکلر(شکلر)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، شیمی دارویی داروپخش(دشیمی)، همکاران سیستم (سیستم) جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده، متوقف خواهند شد.»

بر اساس اعلام بازار امروز نمادهای خبهمن، ثشرق و دارو بازگشایی شدند.

کاهش 30 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 30 واحد کاهش به عدد 20 هزار و 915 واحد رسید. دماوند و ودی بیشترین اثر منفی و فجهان، شرانل، مهان، خدیزل و پخش بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس را داشتند.

ددانا، کایزد، کرمان، قچار، فجهان، آریا و قاسم از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز