خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

خرید توافقی را جایگزین خرید تضمینی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۰۵

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی ایران گفت: اتحادیه در وهله نخست از حقوق تولیدکننده دفاع می‌کند از این رو 100 هزار تن سیب درختی آذربایجان شرقی و غربی و همدان را جمع آوری و صادر کردیم. همچنین 450 هزار تن کیوی مازندران خریداری و صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدرا علی اکبر خانی در نشستی خبری با بیان اینک اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی 32 عضو استانی دارد، گفت: در مجموع  این اتحادیه 4 میلیون عضو دارد که این شبکه بزرگ در اشتغال پایدار نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تحول وزارت کشاورزی در توزیع هوشمند و کم کردن فاصله‌های غیرضروری، گفت: تلاش داریم خریدهای توافقی از طریق شبکه تعاونی روستایی را جایگزین خریدهای تضمینی کنیم البته این مهم در زمینه گندم در 2 یا 3 آینده با توجه به بحران‌های غذایی که جهان را تهدید می‌کند میسر نخواهد بود اما تلاش داریم این برنامه را در سایر محصولات کشاورزی دنبال کنیم.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی ایران سهم تعاونی‌های روستایی در اقتصاد را حدود 25 درصد دانست و افزود: اتحادیه در 1400 حدود 12 هزار تن سیب صنعتی خریداری و کارخانه‌های کنسانتره ارسال و حجم قابل توجهی از آن را صادر کرد.

علی اکبرخانی با بیان اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی یک بنگاه اقتصادی نیست، افزود: اتحادیه در وهله نخست از حقوق تولیدکننده دفاع می‌کند از این رو 100 هزار تن سیب درختی آذربایجان شرقی و غربی و همدان را جمع آوری و صادر کردیم. همچنین 450 هزار تن کیوی مازندران خریداری و صادر شد.

وی با بیان اینکه در سال 1400 8 تن زعفران از تابلوی بورس خریداری و در بازار داخلی و خارجی عرضه کردیم، افزود: این زعفران تولید شده سال 98 بود که تابلو بورس 99 برای فروش عرضه شد. همچنین حدود 21 هزار تن استعمران خریداری و تبدیل به کنسانتره و در بازار داخلی و خارجی عرضه کردیم.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی ایران میزان تولید محصولات باغی را حدود 20 میلیون تن دانست و افزود: 8 تا 9 میلیون تن از مازاد تولید باید صادر شود که برنامه‌های لازم برای این مهم را انجام دادیم. علاوه بر این اتحادیه 12 هزار تن گوجه با نرخ کیلویی 2 هزار و 700 تومان خریداری و تبدیل به رب کرد. هچنین  5هزار تن رب فله دست مغان خریداری و برای تبدیل به کارخانه‌های اصفهان ارسال کردیم.

وی با اشاره به میزان خرید برنج ارقام پرمحصول و طارم، گفت: 680 تن برنج پرمحصول و 120 تن ارقام طارم خریداری کردیم توانستیم یک انبار 5 هزار تنی را به سردخانه تبدیل و افتتاح کنیم. همچنین یک سیلو 100 هزار تنی در مرز زنجان و همدان خریداری کردیم تا در شرایط اضطرار بتوانیم به دولت کمک کنیم. همچنین سال گذشته یک میلیون و ٨٠٠ هزار تن گندم از کشاورزان توسط شبکه تعاونی روستایی خریداری شد و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار تن برسد.

علی اکبر خانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، که سیب‌زمینی سر مزرعه کیلویی 10 هزار تومان بفروش می‌رسد آیا اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی اقدامی برای نرخ‌گذاری سیب‌زمینی سر مزرعه انجام داده است؟ گفت: اتحادیه متولی قیمت‌گذاری نیست و فعالان بخش خصوصی باید در این زمینه پاسخگو باشند که چرا سیب زمینی که سر مزرعه 10 تومان است در خرده فروشی باید بالای 20 هزار تومان بفروش برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز