خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ماجرای ۴۵ هشتگِ سالِ ۹۹ چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۳۷۸

از ابتدای پویش، 254 پروژه ساخت و سازی، 53 پروژه سازو ‌کاری و در مجموع 307 پروژه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، "الف، نشانی از آب و آبادانی است و ب، نشانه‌ای از برق و بردباری و با هم بودن، برای ساختن ایرانی که شایسته ایرانیان است".

پویش#هرهفته-الف-ب-ایران برنامه‌ای برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های آب و برق بود که در فروردین ماه 99 اعلام شد و طی یک سال گذشته و در 45 پویش، جمعا 307 پروژه به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو این پویش را تلاشی می‌داند که نشان دهیم ایرانیان امیدوار و سختکوش در هر شرایطی، در سخت‌ترین روزهای تحریم و مخاصمه‌های خارجی، به سازندگی و آبادانی کشور خویش همت می‌گمارند. 

به گفته رضا اردکانیان؛ الف، نشانی از آب و آبادانی است و ب، نشانه‌ای از برق و بردباری و با هم بودن، برای ساختن ایرانی که شایسته ایرانیان است. 

در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مقرر بود 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود، اما تاکنون و از ابتدای پویش، 254 پروژه ساخت و سازی و 53 پروژه سازو ‌کاری در مجموع 307 پروژه به بهره‌برداری رسید.

در ادامه مروری اجمالی بر 45 پویش #هرهفته-الف-ب-ایران خواهیم داشت:

پویش اول: هم‌زمان با نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 یک پروژه نیروگاهی و سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شامل واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ملارد، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت در مدار بهره‌برداری قرار گرفت که برای این پروژه‌ها در مجموع 2 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد که 2 هزار و 560 میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بوده و مابقی از سوی دولت هزینه شده است.

پویش دوم:  در این پویش 4 پروژه بخش آب استان ایلام با اعتبار 1100 میلیارد تومان کلید خورد، بهره‌برداری از پروژه 22 هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه و آبگیری سد مخزنی شهدای ایلام گلال، انجام شد.در مجموع برای این پروژه‌ها 1100 میلیارد تومان هزینه شده که 200 میلیارد تومان آن مربوط به سد مخزنی شهدای ایلام گلال است.

پویش سوم: بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی 10 پروژه صنعت آب و برق استان مرکزی در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد که شامل پست‌های فوق توزیع و طرح های توسعه شبکه برق استان، آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر و بهره برداری از دو واحد نیروگاه برق آبی به ظرفیت 7.8مگاوات و همچنین آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید BAOC برق باختر و پست 400.63 کیلوولت زرندیه است که مجموع سرمایه گذاری 348 میلیارد و 500 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. از مجموع این سرمایه‌گذاری، 198 میلیارد و 500 میلیون تومان برای 8 پروژه هزینه شده است. 93 میلیارد تومان از حجم کل سرمایه‌گذاری‌ها به وسیله بخش خصوصی صورت گرفته و مابقی منابع دولتی را شامل می‌شود.

پویش چهارم: سه پروژه صنعت آب استان سیستان و بلوچستان به ارزش 356 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل سازه کنترلی بین چاه نیمه 1 و 3 طرح ساماندهی و لایروبی رودخانه سیستان و خروجی مستقل چاه نیمه شماره 4 است که سرمایه گذاری آنها از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته است. اجرای این پروژه‌ها به ترتیب 106، 145 و 105 میلیارد تومان هزینه داشته‌ است.

پویش پنجم: در پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه صنعت آب و برق در خراسان جنوبی انجام شد، این پروژه‌ها با اعتبار 1226 میلیارد افتتاح و کلنگ‌زنی شد که شامل 3 پروژه سد "سیاهو"، آبرسانی به شهر "درمیان" و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به 15 روستای استان افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه بادی 50 مگاواتی منطقه "سربیشه" نیز کلنگ‌زنی شد.

پویش ششم: در ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران 8 پروژه صنعت آب و برق در استان‌های آذربایجان غربی و بوشهر به بهره‌برداری رسید، این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری کل 2630 میلیارد تومان از محل منابع دولتی و خصوصی شامل سد اشنویه (چپرآباد) در استان آذربایجان غربی و هفت پروژه دیگر اعم از واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، افزایش ظرفیت پست 400 کیلوولت پارس عسلویه، توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی پروژه‌های شبکه توزیع نیروی برق استان بوشهر، افزایش ظرفیت پست 230 بوشهر1، افزایش ظرفیت پست 230 کیلوولت گناوه، افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر در شهرک صنعتی استان و توسعه پست 400 کیلوولت پارس عسلویه است.

پویش هفتم: در هفتمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 قم به بهره‌برداری رسید. برای پروژه توسعه، بازسازی و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شهر قم بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

پویش هشتم: در هشتمین هفته مرکز پایش صنعت برق افتتاح شد، مرکز پایش صنعت برق (TMC) با هدف پایش برخط شاخص‌های استراتژیک شرکت‌های زیرمجموعه و پایش مصرف برق به بهره‌برداری رسید. با افتتاح مرکز پایش صنعت برق، پایش برخط وضعیت شبکه، پایش شبکه فاوا صنعت برق، پایش و مدیریت مصرف برق، پایش سامانه‌های فاوا مرکز داده و دیسپاچینگ‌ها و امنیت سایبری این مراکز به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته اجرا می‌شود. همچنین همزمان با هشتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، پروژه ارتقای 21 مگاواتی ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود با اعتباری بالغ بر 5.5 میلیون یورو به بهره‌برداری رسید.

پویش نهم: در نهمین هفته 10 پروژه صنعت آب و برق در استان‌های فارس و کرمانشاه با 1900 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل یک پروژه سدسازی در استان کرمانشاه و 9 پروژه دیگر در بخش‌های برق و فاضلاب در استان فارس بود که با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شدند. 

پویش دهم: در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 43 طرح‌ صنعت برق با 464 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید، تعداد 43 طرح‌ صنعت برق سه استان‌ خوزستان، خراسان شمالی و مازندران با اعتباری بیش از 464 میلیارد تومان بوده است.این پروژه‌ها در بخش سازوکار شامل سامانه بیمه مشترکان برق و در بخش ساخت‌وساز شامل 40 پروژه برق‌رسانی در خوزستان با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان و طرح جایگزینی 4700 کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان و ارتقای توان تولید یک واحد نیروگاه نکا در استان مازندران به ظرفیت 23 مگاوات بود.

پویش یازدهم: در یازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی 3 پروژه آب و فاضلاب در استان تهران انجام شد که شامل بهره‌برداری از خط انتقال آبرسانی از سد ماملو به شهر پیشوا و آغاز عملیات اجرایی فازهای 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و مخزن ذخیره بتنی 20 هزار متر مکعبی محمودآباد در مجموع با سرمایه‌گذاری 686 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی بوده است. 

پویش دوازدهم: همزمان با دوازدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم و پروژه افزایش 115 مگاواتی توان تولید نیروگاه بندرعباس با اعتباری بالغ بر یک هزار و 698 میلیارد تومان افتتاح شد، همچنین 3 پروژه تامین آب و ساماندهی رودخانه‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید، اجرای این پروژه‌ها 436 میلیارد تومان هزینه در برداشته که 400 میلیارد تومان آن برای سامانه نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس توسط بخش خصوصی و 36 میلیارد تومان دیگر از منابع دولتی برای دو پروژه دیگر سرمایه‌گذاری شده است. طرح آبرسانی به بشاگرد استان هرمزگان نیز از جمله برنامه‌های پویش دوازدهم بوده است این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال 92 آغاز و با 181 میلیارد تومان از محل منابع دولتی اجرا شد. علاوه بر آن 14 پروژه توزیع و انتقال نیروی برق استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر 352 میلیارد تومان نیز به افتتاح رسید.

پویش سیزدهم: در سیزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 4 پروژه صنعت آب و برق در استان چهار محال و بختیاری به ارزش 337میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل افزایش ترانس 400/132 کیلوولت لردگان و خطوط 4 مداره و 2 مداره لردگان، فلارد و پتروشیمی اوره و تعویض ترانسفورماتور پست 63/20 کیلوولت فرادنبه، نیروگاه DG بروجن با ظرفیت نامی 4 مگاوات و توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و برق‌رسانی به روستاها در بخش برق و تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان بوده است.

پویش چهاردهم: در چهاردهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 15 پروژه صنعت برق استان تهران با سرمایه‌گذاری 285 میلیارد تومان و با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق‌توزیع در استان‌ تهران برای گذر از پیک بار 99 اجرا شد. پست 63 کیلوولت کارون، تقویت و توسعه پست‌های شمس آباد2، پاکدشت، فاطمیه، مشیریه، ظفر و نصب فیدرهای 20 کیلوولت ترانس سوم شهریار، خطوط 63 کیلوولت ارتباطی طرشت، شریف آباد، شیخ بهایی، ورامین، دوشان تپه_شهدا و دوشان تپه _پیروزی و پروژه‌های اصلاح و بهینه سازی در 8 شبکه، نصب و بهره‌برداری خازن‌های 20 کیلوولت در 30 پست فوق توزیع، طرح‌های افتتاح شده این پویش به‌شمار می‌آید. استفاده حداکثری از توان تولید ملی و تجهیزات ساخت داخل کشور به میزان بیش از 97 درصد از ویژگی‌های بارز این پروژه‌ها محسوب شده و بهبود ضریب اطمینان شبکه، پایداری شبکه، پیشگیری از بروزحوادث ناخواسته و تامین برق مطمئن و پایدار نیز از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها عنوان شده است.

پویش پانزدهم: در پانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ شبکه‌های آبرسانی 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام افتتاح شد. کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیازهای آب شرب و صنعت، بهبود و توسعه کشاورزی در استان‌های کرمانشاه و ایلام از اهداف اجرای این پروژه است که در مجموع با سرمایه‌گذاری دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی افزون بر 1773 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

پویش شانزدهم: در هفته شانزدهم دو طرح آب و فاضلاب استان سمنان با اعتبار 27.3 میلیارد تومان افتتاح شد، این طرح‌ها شامل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر شهمیرزاد و طرح آبرسانی به 19 روستا در استان سمنان بود که با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل منابع دولتی و صندوق توسعه ملی در سال‌های 92 و 95 اجرایی شد‌ه‌اند‌. 

پویش هفدهم: همزمان با هفدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 5 پروژه صنعت آب و برق در استان البرز افتتاح و کلنگ‌زنی شد، بهره‌برداری از این پنج پروژه صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 3292 میلیارد و 200 میلیون تومان اجرا شده است، این پروژه‌ها شامل آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج و بهره‌برداری از 2230 پروژه توسعه‌ای شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور از 5 نقطه، حفر و تجهیز چاه و خطوط آبرسانی شهری در استان البرز، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب انشعاب‌ها در کرج و هشتگرد و آبرسانی به 14 روستا در استان است.از مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که از محل منابع داخلی، بودجه دولتی و صندوق توسعه ملی تامین شده، 35 میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج بوده و مابقی برای دیگر پروژه‌ها هزینه شده است. 2230 پروژه توسعه‌ای شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور نیز شامل افزایش شبکه خودنگهدار فشار ضعیف هوایی به 45 درصد کل شبکه و رشد 16 درصدی در نصب ادوات تولید پراکنده است که با هدف کاهش تلفات، افزایش قدرت مانور، بهسازی اتصالات شبکه و کاهش مشهود در نرخ خاموشی مشترکان اجرا شده‌اند.عملیات آبرسانی به 14 روستا نیز شامل بازسازی 674 فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی 14 کیلومتر شبکه توزیع است که 5493 خانوار با جمعیت 17 هزار و 603 نفر را زیر پوشش برده است.

پویش هجدهم: در هجدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 4 پروژه بزرگ آب و برق در سه استان افتتاح کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل به ارزش 3245 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.این پروژه‌ها شامل واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با ظرفیت 307 مگاوات در شهر اسلام آباد کرمانشاه، سد «کلقان چای» با حجم مخزن 21 میلیون متر مکعب با هدف شرب، صنعت و کشاورزی در بستان آباد آذربایجان شرقی و دو نیروگاه خورشیدی به همراه پست 230 کیلوولت «آرتا» به منظور تقویت شبکه برق فوق توزیع و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تولید انرژی‌های پاک در شهر اردبیل است. 

پویش نوزدهم: در نوزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 21 پروژه صنعت آب و برق در استان‌های یزد و کرمان با اعتبار 810 میلیارد تومان افتتاح شد. 14 پروژه برق‌رسانی استان یزد با صرف 303 میلیارد تومان اعتبار و هفت پروژه صنعت آب و برق استان کرمان نیز با اعتبار 507.5 میلیارد تومان را به افتتاح  رسید. بهره‌برداری از پست 230 به 63 کیلوولت خضرآباد در شهرستان اشکذر، توسعه دو بی خط 63 در پست امام زاده، تکمیل دو بی ورودی موجود در شهرستان اردکان، خط 63 کیلوولت سرو- امامزاده، خط 63 دومداره تغذیه پست سریزد، پست 63 به 20 سیار مربوطه و خطوط 63 کیلوولت اتصال به پست مهرگان، تغذیه پست 63 به 20 کیلوولت سریزد، از جمله پروژه‌های برق منطقه‌ای یزد محسوب می‌شود. افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی دیوان (چاهک) و نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی شمس (نیر) با هدف کاهش تلفات شبکه، جبران افت ولتاژ در نقطه انتهای شبکه، با مجموع تولید سالانه 31.2 میلیون کیلووات انرژی پاک، صرفه جویی سالانه 8.77 میلیون متر مکعب سوخت فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده به میزان 21.5 هزار تن در سال و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان 6.98 میلیون لیتر در سال، از دیگر  برنامه‌های استان یزد به‌شمار می‌آید. همچنین افتتاح فیبر نوری یزد یک - مهرگان به طول 30 کیلومتر روی خط 400 یزد یک- نخلستان با اعتبار 1.1 میلیارد تومان، توسعه دو بی خط 63 در پست 400 سرو برای اتصال به پست امامزاده، نیروگاه مقیاس کوچک طراح بهینه کیان با ظرفیت 8 مگاوات و نیروگاه مقیاس کوچک تدبیر نیرو با تولید 6 مگاوات نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح بوده است، پروژه‌های کرمان هم شامل آبگیری سد قدرونی در شهرستان راور، پست 400.132 کیلوولت جیرفت، فاز اول پست 400.230 کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج، خط انتقال 400 کیلوولت کهنوج به جیرفت به طول 89 کیلومتر مدار، خط 132 کیلوولت اسماعیلی به فاریاب به طول 57 کیلومتر مدار، یک دستگاه فیدر 400 کیلوولت خط در نیروگاه کرمان و همچنین طرح افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت محمدآباد بم است که با بهره‌برداری از آن ضمن تأمین ظرفیت انتقال و بهبود پایداری، قابلیت اطمینان شبکه به‌ویژه در جنوب استان افزایش یافته و تلفات انرژی و پایداری ولتاژ برق کاهش می‌یابد. 

پویش بیستم: در بیستمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ طرح‌های ارتقای توان و رفع محدودیت‌ تولید 5 نیروگاه کشور شد، این طرح‌ها در راستای ارتقای توان عملی و رفع محدودیت‌ تولید در پنج نیروگاه رامین اهواز، اسلام‌آباد اصفهان، زاگرس، شازند و قدس سمنان با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان به بهره‌برداری  رسیده و موجب افزایش 118 مگاواتی توان تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور شده است.

پویش بیست و یکم: در بیست و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 61 پروژه صنعت آب و برق دراستان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی و همچنین از پروژه آبرسانی به 400 روستا در 20 استان کشور بهره‌برداری شد، پروژه‌ها شامل آبرسانی به 400 روستا در 20 استان در سطح کشور و همچنین سد "نعمت آباد" شهرستان اسدآباد، بهره‌برداری از پست 63 کیلوولت سیار ملایر، پست 63 کیلوولت سیار کرفس، افزایش ظرفیت پست‌های اسدآباد_تویسرکان، آغاز عملیات اجرایی خط خرم آباد1 به پست بهمن ملایر است. با افتتاح همزمان پروژه آبرسانی به 400 روستا در 20 استان کشور با اعتبار 379 میلیارد تومان جمعیتی بالغ بر 281 هزار نفر جمعیت روستایی کشور را به شبکه آب سالم و پایدار متصل شد. سد "نعمت‌آباد" اسد‌آباد نیز از پروژه‌های استان همدان با 4.6 میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار 80 میلیارد تومان با هدف بهبود حقآبه 450 هکتار اراضی کشاورزی در منطقه بوده است. 

پویش بیست و دوم: در بیست و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، 6 پروژه صنعت برق استان آذربایجان غربی با اعتبار 3502.5 میلیارد تومان شامل بهره‌برداری از واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه، خط انهر_ارومیه گازی، خط تغدیه "خان تختی"، احداث خط 230 کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه، فاز اول توسعه بخش 400 کیلوولت پست نیروگاه ارومیه و نیروگاه مقیاس کوچک به افتتاح رسید. با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت 160 مگاوات و هزینه‌ای بالغ بر 3328 میلیارد تومان اعتبار، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین خط انهر_ارومیه گازی با خط طول هفت کیلومتر، 28  دستگاه پایه‌های تلکسریی بتنی و اعتبار 8  میلیارد تومان با هدف تامین برق شهر ارومیه، خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط 2.5 کیلومتر دو مداره و اعتبار 2 میلیارد تومان با هدف تامین برق این شهر، احداث خط 230 کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق‌داری و بهره‌برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با 9.5 میلیارد تومان اعتبار، فاز اول توسعه بخش 400 کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق‌داری 400.132کیلوولت به ظرفیت 315مگاولت آمپر با 125 میلیارد تومان هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه و در ادامه نیروگاه مقیاس‌کوچک 8.6 مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با 30 میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه افتتاح شد.

پویش بیست و سوم: در بیست و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 10پروژه خط انتقال و پست فوق توزیع برق در هرمزگان و با 199.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد. افزایش پایداری شبکه برق، اصلاح ولتاژ و افزایش برق‌رسانی در منطقه شمال حاجی آباد از جمله تاثیرات اجتماعی و اهداف کمی آن برای مردم منطقه عنوان شده است. در این طرح تأمین برق که در 5 شهرستان به اجرا در آمده 10 پروژه شامل پست 63 کیلوولت دشت امام، افزایش ظرفیت پست 63 کیلوولت موقت گابریک، فاز اول پست 63 کیلوولت ایسین، فاز اول پست 132 کیلوولت دهستان و ارتباطات پست 63 کیلوولت اسیسن مورد بهره‌برداری قرار گرفت. افتتاح فاز اول خط 132 کیلوولت حاجی آباد-دهستان، خط 63 کیلوولت پست 230 رودان 2، افزایش ظرفیت ترانس پست 63 کیلوولت لافت و فاز اول پست 63 کیلوولت گچین از دیگر پروژه‌ها بوده که در شهرستان‌های بندر عباس، جاسک، حاجی آباد، رودان و قشم افتتاح و با 199.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پویش بیست و چهارم: در بیست و چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران نیز دو پروژه سازوکاری برق تهران بزرگ به بهره‌برداری رسید، این پروژه‌ها شامل هوشمندسازی مرکز اتفاقات برق(هما) و جایگزینی کامل شبکه هوایی پایتخت با کابل خودنگهدار به جای سیم‌های مسی در شبکه توزیع بود که با 458 میلیارد تومان از محل منابع داخلی وزارت نیرو به ثمر رسیده‌اند. 416 میلیارد تومان از این مجموع مربوط به پروژه نوسازی و تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار شهر تهران است که از سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. در این پروژه، 7000 کیلومتر شبکه احداث و 13 هزار کیلومتر کابل سرویس فرسوده مشترکان تعویض شده است. با اجرای این پروژه انشعاب‌های بیش از 1.1 میلیون مشترک برق اصلاح شده و کاهش 85 درصدی نرخ حوادث و اتفاقات و به تبع آن نرخ انرژی توزیع نشده شبکه فشار ضعیف را به دنبال دارد. پروژه هوشمندسازی مراکز اتفاقات و حوادث شبکه توزیع برق نیز از سال 98 آغاز شده است. این پروژه نیز شامل تجهیز و راه اندازی 65 دستگاه خودروی عملیاتی مجهز به تجهیزات مدیریت حوادث و اتفاقات شبکه بوده و اجرای آن منجر به افزایش بهره‌وری سازمانی با استفاده بهینه از منابع انسانی و تجهیزات و افزایش میزان رضایتمندی مشترکان خواهد شد.

پویش بیست و پنجم: در بیست و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 4 پروژه صنعت آب استان گلستان با اعتبار 808 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد، این چهار پروژه صنعت آب استان گلستان در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در شهرستان‌های علی آباد کتول و آزادشهر افتتاح و کلنگ‌زنی شد. لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان گلستان و مرمت و بازسازی شبکه هیدرومتری و تاسیسات آبی آسیب دیده از سیل با اعتباری بالغ بر 80.3 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ها بوده که با هدف کاهش اثرات ناشی از سیل، ارتقای سطح مدیریت و کنترل ذخایر آبی، افزایش راندمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی و ارتقای سیستم سنجش آب‌های سطحی در راستای بهبود مدیریت منابع آب استان گلستان افتتاح خواهند شد.همچنین عملیات اجرایی دو پروژه "تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره سو _ زرین گل" و "ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر آزادشهر و آبرسانی به 26 روستا" با سرمایه‌گذاری 728 میلیارد تومان آغاز شد. 

پویش بیست و ششم: در بیست و ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 3 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 3340 میلیارد تومان در استان‌های تهران و هرمزگان افتتاح شد که شامل "تصفیه‌خانه ششم آب تهران" با سرمایه‌گذاری 485 میلیارد تومان، " طرح بزرگ رینگ شبکه انتقال آب شرب شهر تهران" (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند، سامانه آبرسانی شمال شرق) با اعتباری بالغ بر 490 میلیارد تومان و پروژه سوم در استان هرمزگان شامل "واحد 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم" با سرمایه گذاری دو هزار و 365 میلیارد تومان است.پروژه "تصفیه‌خانه ششم آب تهران" با ظرفیت هفت هزار و 500 لیتر درثانیه حد فاصل سد تنظیمی امیرکبیر و تصفیه‌خانه ششم واقع در ضلع شمالی شهرک راه‌آهن تهران به منظور ایجاد سیستم انتقال جدید آب از منابع غربی تهران و امکان افزایش ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران در چهار بخش اصلی "تونل انتقال به طول مجموع 29.5 کیلومتر"، "آبگیر ابتدایی تونل"، "تصفیه‌خانه ششم تهران با ظرفیت 15 مترمکعب در ثانیه (دو فاز 7.5 مترمکعب در ثانیه)"، "کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم آب تهران" بهره‌برداری شد. این پروژه با هدف جایگزینی سیستم‌های موجود انتقال و تصفیه آب شهر تهران، فراهم کردن امکان بررسی، بازسازی و اصلاح سیستم‌های موجود انتقال و تصفیه آب در تهران، آبرسانی به مناطق شهری با ارتفاع بالاتر از رقوم تحت پوشش تصفیه‌خانه‌های موجود به روش ثقلی و در نتیجه کاهش هزینه‌های پمپاژ و بهره‌برداری و نگهداری سیستم‌های موجود توزیع آب و آبرسانی به مناطق گسترش یافته در محدوده شمال و شمالغرب تهران بزرگ افتتاح شد. افزایش ظرفیت تصفیه آب در شهر تهران، افزایش ظرفیت انتقال آب از منابع غربی تهران (سدهای امیرکبیر و طالقان)، افزایش کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان و افزایش ایمنی و پدافند غیرعامل تامین آب تهران از دیگر اهداف این پروژه بوده است. این پروژه در سه بخش (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد و سامانه آبرسانی شمال شرق) درمجموع حدود 40 کیلومتر خط انتقال آب در اقطار یک هزار و 200 تا دو هزار میلی‌متر با لوله‌هایی از جنس فولادی افتتاح شد. پروژه "واحد 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم" نیز در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، احداث نیروگاه با 2 واحد گازی 175 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی جمعا به میزان 510  مگاوات به بهره‌برداری رسید.این پروژه با هدف تشویق سرمایه گذاری از طریق بخش غیر دولتی، کاهش حجم تصدی‌گری دولت، تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه به‌عنوان زیربنای تولید، استفاده بهینه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحدها و استفاده از حداکثر توان مهندسی و ساخت و اجرای  داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی افتتاح شد.

پویش بیست و هفتم: در هفته بیست و هفتم طرح آبرسانی سرخه به بهره‌برداری رسید و افتتاح طرح آبرسانی به 15 روستای شهرستان فیروزکوه با اعتبار 110میلیارد تومانی انجام شد، این طرح که عملیات اجرایی آن از سال 98 آغاز شده بود شامل 43 کیلومتر خط انتقال اصلی، چهار حلقه چاه و 4 ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 120 لیتر در ثانیه و خط انتقال و تامین 20 کیلوولت است. در این طرح، 7 سامانه فشارشکن بین راهی آبرسانی به فیروزکوه احداث شده که طول خط آبرسانی آن 38 کیلومتر با 1500 مترمکعب ظرفیت مخزن است.هدف از اجرای این طرح، تامین آب پایدار شهر سرخه و همچنین 15 روستای شهرستان فیروزکوه است.

پویش بیست و هشتم: در قالب هفته بیست و هشتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ از 5 پروژه برق‌رسانی در استا‌ن‌های فارس و بوشهر بهره‌برداری شد، افزایش ظرفیت پست‌های "شهروزشهر" و" 132 کیلوولت عماده در لار" از جمله پروژه‌ها بوده است.همچنین افزایش ظرفیت پست بوشیگان در کازرون و پست سیار 132.20 کیلوولت بردخون ازدیگر پروژه‌های پست برق است که به منظور تامین بار شبکه و بهبود کیفیت برق منطقه به اجرا در آمده است.پروژه خرید و اجرای سیم محافظ حاوی فیبر نوری جهت خط  دهنو- فیروزآباد به طول 80 کیلومتر نیز همزمان با هفته بیست و هشتم پویش به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها به منظور تامین بار منطقه و بهبود کیفیت برق، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه انتقال و پایدار سازی تامین برق مشترکان، با سرمایه‌گذاری در حدود 86 میلیارد تومان انجام و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

پویش بیست و نهم: در بیست و نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران 9 پروژه تامین برق با اعتبار 732 میلیارد تومان در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید، این 9 پروژه شامل پست 20/132/230 کیلوولت GIS مرکزی تبریز، نیروگاه مقیاس کوچک تبریز به ظرفیت 25 مگاوات، 4 پروژه افزایش ظرفیت (پست‌های سعیدآباد، خسروشهر، آخولا و ماشین‌سازی) و 3 پروژه انتقال برق، تامین روشنایی و احداث فیدر است. پروژه پست 230/132/20 کیلوولت GIS مرکزی تبریز(فاز اول) شامل دو دستگاه فیدر ترا 132 کیلوولت، دستگاه فیدر خط 132 کیلوولت، 2 دستگاه ترانس 132/20 کیلوولت با مجموع ظرفیت 100 مگاولت آمپر نیز افتتاح شد. همچنین پروژه نیروگاه مقیاس کوچک 25 مگاواتی و 3 پروژه انتقال برق، تامین روشنایی و احداث فیدر شامل کابل امامیه _مارلان برای روشنایی، احداث بی خط 230 کیلوولت در پست سهند و افزایش ظرفیت پست خداجو با حضور معاون وزیر نیرو در امور انرژی افتتاح شد. افزایش ظرفیت پست‌های‌ سعیدآباد و خسروشهر با ترانسفورماتورها به 2.50 مگاولت آمپر، پست آخولا 1.40 مگاولت آمپر و فیدرخانه پست ماشین سازی شامل احداث ساختمان فیدرخانه جدید به ابعاد 87.5 متر، نصب یک دستگاه فیدر ورودی، 6 دستگاه فیدر خروجی و یک دستگاه رایزر و باس راکت به طول 12 متر از دیگر پروژه‌ها بودند، این پروژه‌ها با هدف تقویت شبکه انتقال، پایداری تامین برق بخش مرکزی تبریز، تامین بار مشترکان توزیع، کاهش تلفات، بهبود کیفیت برق، افزایش ظرفیت پست و تامین بار متقاضیان و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها با توجه به صنعتی بودن منطقه اجرا شده است.

 پویش سی‌ام: در هفته سی‌ام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 25 پروژه صنعت برق در 3 استان کشور به ارزش 5936 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. از این تعداد 15پروژه سهم استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه برای استان خراسان رضوی و 9 پروژه مربوط به استان خوزستان بوده است.پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان شامل افتتاح خط عظیم 400 کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت 38.5 مگاوات و 11 پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق در سطح این استان است. از مزایای فنی این پروژه‌ها می‌توان به تکمیل رینگ 400 کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید در استان در سال جهش تولید اشاره کرد. همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی میل نادربه ظرفیت 2.5 مگاوات و خط انتقال این پروژه، علاوه بر امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، بخشی از نیاز مصرف استان تامین شده و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه نیز فراهم می‌شود.پروژه استان خوزستان نیز شامل 5 نیروگاه مقیاس کوچک و تجدید‌پذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت 61 مگاوات و 4 پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق خواهد بود. این طرح‌ها با هدف تامین انرژی پایدار به ویژه در پیک تابستان و رفع افت ولتاژ به ویژه در بخش صنعت و همچنین تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات برق به کشورهای همسایه بوده است. تنها پروژه استان خراسان رضوی، افتتاح واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با 3400 میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری شده که با افتتاح این نیروگاه، توان تولید انرژی و پایداری شبکه در استان‌های شمال‌شرق کشور ارتقا می‌یابد.

پویش سی و یکم:  در سی‌و‌یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 17 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 569.5 میلیارد تومان در 3 استان کشور با اعتبار 569 میلیارد و 500 میلیون تومان در استان‌های تهران، ایلام و گلستان افتتاح شد. بر این اساس، آبرسانی به 43 روستا تنها پروژه در استان تهران بود که جمعیتی بالغ بر 14 هزار خانوار را از نعمت آب شرب پایدار برخوردار کرد، پروژه استان گلستان شامل مولد مقیاس کوچک 25 مگاواتی (سمند صنعت رستاک)، اصلاح و بهینه‌سازی 28 پروژه توزیع برق، پست ساده فوق توزیع بدراق ملا، افزایش ظرفیت پست انتقال گرگان، افزایش ظرفیت پست گنبد 2، توسعه کلیدخانه 20 کیلوولت پست‌های (عطاآلاد، کلاله، گرگان4کردکوی)، پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی ایستگاه‌ها و خطوط و آبرسانی به 39 شهر و روستا بود. در استان ایلام نیز پروژه‌های پست 230.20 کیلوولت مورموری و اتصالات 230 کیلوولت آن، خط 63 کیلوولت سرآبله-لومار، توسعه کلیدخانه پست 132.20 کیلوولت دهلران 2، فاز اول نیروگاه مقیاس کوچک ایلام به ظرفیت 2.5 مگاوات، توسعه و بهینه‌سازی پست 230.63 کیلوولت ایلام و آبرسانی به 8 روستا به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها با هدف کمک به کمبود تولید شبکه سراسری، جلوگیری از اعمال خاموشی، افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر، افزایش پایداری شبکه انتقال، کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش قابلیت اطمینان پست‌های تغذیه شونده از باس بارهای 63 کیلوولت و جلوگیری از خاموشی مشترکان، جبران خسارت سیل و تامین آب شرب بهداشتی افتتاح شدند.

پویش سی و دوم: در سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 14 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 267 میلیارد تومان در 3 استان خراسان رضوی، سمنان و کردستان افتتاح شد. از 14پروژه، هشت پروژه سهم استان خراسان رضوی، پنج پروژه برای سمنان و یک پروژه نیز در استان کردستان به بهره‌برداری رسید. پروژه‌های استان خراسان رضوی، شامل افزایش پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز، نیروگاه بادی ۰.۶۶ مگاواتی خرگرد، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مشهد، آبرسانی به ۴۲ روستا و برق‌رسانی به دو روستا بود. برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، ‌‌‌‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع ۵ پروژه استان سمنان بوده، همچنین ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت 25 مگاوات تنها پروژه استان کردستان بوده است. این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تامین برق پروژه مسکن مهر، ایجاد ظرفیت جدید برق‌‌رسانی، رضایتمندی مشترکان، صرفه‌جویی در آب و گاز و برق‌رسانی به ۴۵ خانوار جمعیت روستایی به بهره‌برداری رسیدند. 

پویش سی و سوم: 28 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 553 میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان در قالب سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.از 28 پروژه ، 24 پروژه سهم استان تهران و چهار پروژه در استان گیلان بوده است، پروژه‌های برقی استان تهران در ایستگاه سی و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران شامل سه نیروگاه تولید پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و 16 پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است که هدف از اجرای این پروژه‌ها تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پایداری برق و تامین برق مسکن مهر بوده است. پروژه آبی در این استان نیز انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای 23 کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن بوده که از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به تامین سالانه 7 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره کرد. در استان گیلان نیز سه پروژه تامین برق در شهر آستارا با هدف تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق مسکن مهر و تعدیل بار پست‌های مجاور، افزایش ایمنی و بهبود کیفیت برق به بهره‌برداری رسید.پروژه آبرسانی به 38 روستا با اجرای 63 کیلومتر خطوط انتقال، 810 مترمکعب مخازن ذخیره و 5.25 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب برای جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 867 نفر (7289 خانوار) نیز در سطح استان گیلان افتتاح شد.

پویش سی و چهارم: 25 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 2761 میلیارد تومان در هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران افتتاح شد. از 25 پروژه  چهار پروژه سهم استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، 9 پروژه در اصفهان و 10 پروژه در استان مازندران به بهره‌برداری رسید. "سد کانی‌سیب" با 220 میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار 500 میلیارد تومان پروژه‌ آبی استان آذربایجان‌غربی بوده است که به عنوان طرح عظیم زیست محیطی با قابلیت انتقال سالانه 550 میلیون مترمکعب آب از محل این سد به منظور احیای دریاچه ارومیه بوده و با هدف کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال‌زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه به بهره‌برداری رسید. پروژه سد کرم‌آباد با هدف تامین آب موردنیاز 19 هزار و 250 هکتار از اراضی منطقه، کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه خصوصاً در منطقه آزاد ماکو و ارتقای راندمان آبیاری و افزایش تولید و پروژه احداث و آب‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی با هدف امکان بهره‌برداری و آب اندازی از هشت هزار و 400 هکتار اراضی منطقه از دیگر طرح‌های آبی استان آذربایجان‌غربی بود. پروژه‌‌های برقی آماده افتتاح استان آذربایجان‌غربی نیز در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، برق‌رسانی به 8 روستای قزقاپان ترک، قزلچه علیا، کیدان، قوری ناو، آق تپراق، آرتاکندی، کانی اسپان، نوروزلو است که 95 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.در استان اردبیل نیز سه پروژه تامین برق در شهر نمین، بیله‌سوار و پنج روستای این استان با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات با تحت پوشش قرار دادن 47 خانوار فردا با دستور رئیس جمهور افتتاح شد. چهار پروژه تامین برق نیز در استان اصفهان در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید. پروژه‌‌های برقی استان مازندران شامل پنج نیروگاه مقیاس کوچک و سه پروژه تامین برق با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات بوده است. طرح آبرسانی به 57 روستا، دیگر پروژه استان مازندران بوده که با اجرای 86 کیلومتر خط انتقال و 129 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب، 32 هزار و 660 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پویش سی و پنجم: طرح‌های آبرسانی به 137 روستا در دو استان مرکزی و فارس و 3 پروژه ساز و کاری در هفته سی و پنجم به بهره‌برداری رسید. از مجموع طرح‌ها، دو پروژه ساخت و سازی با اعتبار 107 میلیارد تومان و سه پروژه نیز جزو پروژه‌های ساز و کاری بوده است. در استان مرکزی پروژه آبرسانی به 74 روستا با اجرای 198 کیلومتر خطوط انتقال برای تامین آب شرب 29 هزار و 231 نفر از جمعیت روستایی استان با اعتبار 31.8 میلیارد تومان افتتاح شد. همچنین پروژه آبرسانی به 63 روستا در استان فارس که با اجرای 118 کیلومتر خطوط انتقال جمعیتی حدود 31 هزار و 501 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد با اعتبار 75.3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. در بخش پروژه‌های ساز و کاری، اولین پروژه "سامانه پیشرفته بازار برق ایران" است که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران و با همکاری پژوهشگران پژوهشگاه نیرو در قالب 8 پروژه، به بهره‌برداری رسید. ایده اصلی طراحی این سامانه، افزایش ایمنی شبکه برق با یکپارچه سازی برنامه ریزی آرایش تولید واحدهای نیروگاهی بوده است. دومین پروژه ساز و کاری، "سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب" بوده است که با هدف تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها، اطلاعات پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بهبود مدیریت سیلاب طراحی شده است.پروژه دیگر سازوکاری، "سند زیست بوم نوآوری نیرو" است که به عنوان رویکردی جدید در صنعت آب و برق به دنبال هم‌سویی و هم‌افزایی تمامی طرح‌های نوآورانه و خلاق در این صنعت و رسیدن به یک نتیجه کاربردی و مشترک است. این رویکرد بر این اصل استوار است که تمامی مسیرهای پژوهشی و فناورانه بایستی بصورت یکپارچه و مشارکتی و با همکاری گسترده همه فعالان و بازیگران طی شود.

پویش سی و ششم: در سی و ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 4 پروژه آبرسانی با اعتبار 111 میلیارد تومان افتتاح شد.از مجموع روستاهای آماده آبرسانی، 75 روستا سهم استان کردستان، 15 روستا در استان زنجان، 8 روستا در استان البرز و 2 روستا در استان همدان از نعمت آب برخوردار شدند. پروژه آبرسانی به 75 روستا در استان کردستان با اجرای 287 کیلومتر خطوط انتقال و با اعتبار 81.7 میلیارد تومان برای آبرسانی به جمعیتی حدود 10 هزار و 480 خانوار معادل 43 هزار و 825 نفر افتتاح شدند. همچنین در استان زنجان با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به 15 روستا با 41 کیلومتر خطوط انتقال و با اعتبار 20.1 میلیارد تومان، جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 598 نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.پروژه آبرسانی به 8 روستا در استان البرز که با اجرای دو کیلومتر خطوط انتقال جمعیت 9 هزار و 764 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، افتتاح شد.چهارمین پروژه آبرسانی به 2 روستا در استان همدان بود که با اجرای 5 کیلومتر خطوط انتقال و سرمایه‌گذاری 1.8 میلیارد تومانی حدود یک هزار و 432 نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

پویش سی و هفتم:  6 پروژه صنعت برق با سرمایه‌گذاری 240 میلیارد تومان در دو استان یزد و کرمان و در قالب هفته سی و هفتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.از مجموع 6 پروژه تامین برق، دو پروژه در استان کرمان و چهار پروژه در استان یزد بوده است، " نیروگاه مقیاس‌کوچک 6 مگاواتی کیانیرو" و "پروژه برق‌رسانی به 11 روستا" با تحت پوشش قراردادن 128 خانوار در استان کرمان با 42.9 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد. در استان یزد نیز "نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی اردکان (چادرملو)"، "توسعه ترانس دوم 63.20 کیلوولت سرو اردکان"، "اصلاح و بهینه سازی و تعمیرات اساسی پست ها و خطوط انتقال وفوق توزیع" و "برق رسانی به 6 روستا" با جمعیت 96 خانوار در مجموع با سرمایه‌گذاری 196.9 میلیارد تومان به بهره‌برداری  رسید. تامین برق پایدار، بهبود کیفیت برق مشترکان، کاهش تلفات برق، تامین برق متقاضیان صنعتی، ایجاد اشتغال در بخش صنایع پایین دستی پست و کاهش خاموشی‌ها از جمله اهداف پروژه‌های صنعت برق در دو استان کرمان و یزد است. 

پویش سی و هشتم: با 23 پروژه بزرگ صنعت آب و برق، به ارزش 686 میلیارد تومان در 4 استان پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وارد سی و هشتمین هفته خود شد. این پروژه‌ها در استان‌های قم، اصفهان، زنجان و سمنان افتتاح شدند، در استان زنجان دو پروژه بر‌ق‌رسانی، دو طرح بهینه‌سازی شبکه، دو پروژه احداث خطوط و چهار پروژه تامین برق در مجموع 10 پروژه برای تامین بار متقاضیان جدید، تامین برق مشترکان شهرک‌های صنعتی، افزایش رضایت‌مندی مشترکان و کاهش خاموشی‌ها به بهره‌برداری رسید. اما در استان قم نیز یک پروژه فاضلاب مسکن مهر، 7 پروژه تامین برق، احداث یک نیروگاه برق‌آبی و یک نیروگاه خورشیدی، نصب و راه‌اندازی یک نیروگاه تولید پراکنده و اجرای یک پروژه توسعه و بهینه‎سازی شبکه‌های فشار ضعیف با هدف تامین برق و بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تقویت شبکه فوق توزیع و بهبود پایداری شبکه افتتاح شد. همچنین پروژه تاسیسات نمک‌زدایی، اصلاح و باسازی خط انتقال آب نابر و احداث 3 باب مخزن در استان اصفهان برای تامین آب شهرستان نوش آباد و شهر کاشان با اعتبار 119.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. تنها پروژه استان سمنان نیز پروژه آبرسانی به یک هزار و 716 خانوار در 11 روستای این استان بوده است که با اجرای 14.1 کیلومتر خطوط انتقال و 860 مترمکعب مخازن ذخیره افتتاح شد.

پویش سی و نهم: در قالب هفته سی و نهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 13 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار 4776 میلیارد تومان در دو استان خراسان شمالی و کردستان افتتاح شد، از 13 پروژه این پویش، یک پروژه برقی در استان خراسان شمالی و 12 پروژه صنعت آب و برق در استان کردستان به بهره‌برداری رسید. "واحد شماره 3 بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان" در استان خراسان شمالی با اعتبار چهار هزار و 100 میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی منطقه، تامین برق پایدار و افزایش ظرفیت شبکه سراسری برق افتتاح شد. در استان کردستان اما با سرمایه‌گذاری 676 میلیارد تومان 7 پروژه برقی شامل یک نیروگاه مقیاس کوچک، 4 پروژه تامین برق و دو پروژه احداث خطوط برای تامین برق مشترکان، افزایش رضایت‌مندی مشترکان، کاهش تلفات و خاموشی‌ها افتتاح شد. در این استان 5 پروژه صنعت آب شامل سد رَمِشت، دو پروژه شبکه‌‎های آبیاری و زهکشی و دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای سقز و کامیاران به بهره‌برداری رسید.

پویش چهلم: در هفته چهلم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 8 پروژه ملی صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 3974 میلیارد تومان در استان‌های اردبیل و فارس افتتاح شدند، از 8 پروژه این پویش، یک پروژه برقی در استان اردبیل و 7 پروژه صنعت آب و برق در استان فارس به بهره‌برداری رسید. بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان" در استان اردبیل با اعتبار سه هزار و 500 میلیارد تومان برای افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور، بالابردن راندمان نیروگاه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست افتتاح شد. در استان فارس نیز با سرمایه‌گذاری 473 میلیارد تومان 7 پروژه صنعت آب و برق شامل دو نیروگاه خورشیدی، نصب و راه‌اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری برای تامین برق، بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود پست، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و بهبود پایداری شبکه 63 کیلوولت افتتاح شد. همچنین در این استان 4 پروژه صنعت آب شامل دو سد تنظیمی ملاصدرا و تنگ خمار، دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای فسا و صدرا به بهره‌برداری رسید.

پویش چهل و یکم: 24 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار 975 میلیارد تومان در 5 استان البرز، قزوین، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری در قالب چهل و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد. از 24 پروژه این هفته پویش، یک پروژه آبی در استان البرز، 6 پروژه برقی در استان چهارمحال بختیاری، 5 پروژه صنعت آب و برق در استان لرستان، 9 پروژه در استان قزوین و همچنین 4 پروژه آب و برق در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید. پروژه "تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد" در استان البرز با اعتبار 31 میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان 12.5 میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح شد.در استان چهارمحال بختیاری نیز با سرمایه‌گذاری 437.1 میلیارد تومان 5 پروژه برقی شامل 4 پروژه تامین و توسعه برق و یک پروژه برق‌رسانی به 4 روستا با تحت پوشش قرار دادن 41 خانوار برای تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود در پست، تامین برق مشترکان، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و توسعه شبکه فوق توزیع افتتاح شد. در استان لرستان هم 5 پروژه صنعت آب و برق شامل 3 پروژه تامین، اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به 8 روستا با جمعیت 74 خانوار و یک پروژه آبرسانی به 38 روستا با جمعیت هزار و 970 خانوار به بهره‌برداری رسید. 9 پروژه صنعت آب و برق در 5 شهرستان استان قزوین با سرمایه‌گذاری 93.1 میلیارد تومان شامل 4 پروژه تامین و توسعه برق با هدف جلب رضایت مردم منطقه و افزایش پایداری شبکه، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و 3 پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب و سامانه ارتقای کیفی آب شرب روستایی برای حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب افتتاح شد.در استان خراسان شمالی نیز 4 پروژه صنعت آب و برق شامل 3 پروژه صنعت آب و فاضلاب "احداث آبگیر موقت سد شیرین دره"، "آبرسانی به 32 روستا با جمعیت 4 هزار و 715 خانوار" و "توسعه شبکه توزیع آب شهر تیکانلو" و یک پروژه برق‌رسانی به 6 روستا با 51 خانوار در این استان با اعتبار 85.575 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

پویش چهل و دوم: در هفته چهل و دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ طرح‌های آبرسانی به 256 روستا با سرمایه‌گذاری 340 میلیارد تومان در 9  استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین افتتاح شد. این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزار و ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸ میلیارد تومان، جمعیتی بالغ بر ۱۷۲ هزار و ۲۰۶ نفر از هموطنان روستایی را تحت پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.

پویش چهل و سوم: در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ 20 پروژه صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 580.3 میلیارد تومان، در 6 استان کشور افتتاح شد.از 20 پروژه،  6 پروژه در استان کرمانشاه، 4 پروژه در استان گیلان، 6 پروژه در دو استان آذربایجان شرقی و فارس، دو پروژه در استان بوشهر، یک پروژه در همدان و یک پروژه برق‌رسانی روستایی در 17 استان کشور قرار گرفته بود. 6 پروژه صنعت آب و برق استان کرمانشاه شامل تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین، احداث و توسعه سه پست، 4.6 کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع و یک نیروگاه مقیاس کوچک 8.6 مگاواتی با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات انرژی، بهبود تغذیه پست فوق توزیع، جبران افت ولتاژ شبکه و تامین برق مشترکان جدید افتتاح شد. همچنین در استان گیلان 4 پروژه برقی شامل افزایش ظرفیت دو پست "لشت‌نشا" و "لوشان"، توسعه پست "تره‌طول تالش" و احداث پست سیار "تولمات" با اعتبار 61 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. در استان آذربایجان‌شرقی اما سه پروژه صنعت برق شامل افزایش ظرفیت پست‌های "مرند1"، "فارفارمرند" و "گلستان" با سرمایه‌گذاری 36.5 میلیارد تومان و در استان فارس نیز دو پروژه افزایش ظرفیت برق در "داراب‌گرد" و "درودزن" و یک نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی در مجموع با اعتبار 39.1 میلیارد تومان افتتاح شد.دو پروژه توسعه برق هم در استان بوشهر شامل توسعه پست بوشهر2 و توسعه کلیدخانه پست رودحله با هدف تامین برق و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه و تامین برق مشترکان جدید به بهره‌برداری رسید. در استان همدان نیز یک پروژه آبی شامل فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان با اجرای 38 کیلومتر خط انتقال و قابلیت تامین آب سالم و پایدار برای بیش از 170 هزار نفر با اعتبار 132 میلیارد تومان افتتاح شد. در آخرین پروژه ایستگاه چهل و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، 83 روستای 17 استان‌ کشور شامل اصفهان، آذربایجان‌شرقی و غربی، بوشهر، جنوب کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد برق‌رسانی شد.

 پویش چهل و چهارم: در چهل و چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ طرح آبرسانی به 400 روستا در 7 استان کشور با اعتبار 302 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها شامل آبرسانی به روستاهای گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و کرمان با جمعیتی افزون ‌بر 223 هزار و 969 نفر بوده است. این طرح آبرسانی با اجرای 593 کیلومتر خط انتقال، 775 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع، 35.640 مترمکعب مخازن ذخیره، 365 لیتر بر ثانیه ایستگاه‌های پمپاژ و 714 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین افتتاح شد. طرح آبرسانی به 400 روستا شامل آبرسانی به 110 روستا در استان اصفهان برای جمعیت 93 هزار و 77 نفر، آبرسانی به 96 روستا در استان کرمان برای 31 هزار و 718 نفر، آبرسانی به 73 روستا در استان سیستان و بلوچستان برای 26 هزار و 426 نفر، آبرسانی به 42 روستای استان خوزستان برای 11 هزار و 184 نفر، آبرسانی به 37 روستای استان خراسان رضوی برای 43 هزار و 565 نفر، آبرسانی به 34 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد برای 10 هزار و 675 نفر و آبرسانی به 8 روستا در استان گیلان برای 7 هزار و 324 نفر جمعیت بوده است.

پویش چهل و پنجم: در ایستگاه پایانی#هرهفته_الف_ب_ایران 6 پروژه ملی صنعت آب و برق در 4 استان تهران، قزوین، گیلان و مازندران با اعتباری بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. "طرح بزرگ جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران(فیروز بهرام)" به‌عنوان مهم‌ترین پروژه هفته پایانی این پویش از محل پروژه و با اجرای یک هزار و 670 کیلومتر طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب، حفر 11 هزار و 668 متر تونل فاضلاب و احداث 6 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 780 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با تحت پوشش قرار دادن 3 میلیون و 150 هزار تا افق طرح در سال 1410 و سرمایه‌گذاری 9 هزار میلیارد تومان افتتاح شد.دومین پروژه "تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس" در استان تهران با ظرفیت 24 هزار مترمکعب در روز با مساحتی بالغ بر 12 هکتار و اجرای خط انتقال فاضلاب 11 کیلومتر برای جمعیت 250 هزار نفر تا افق طرح در سال 1410 احداث شده که با اعتبار 175 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. همچنین "سد نهب" در استان قزوین نیز که از نوع هسته رسی است با ارتفاع 46 متر، طول تاج دو هزار و 156 متر و حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب با هدف تخصیص آب طرح به میزان 110 میلیون مترمکعب در سال به تفکیک 80 میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی، 25 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی و 5 میلیون مترمکعب نیاز زیست محیطی با سرمایه‌گذاری 465 میلیارد تومان افتتاح شد. پروژه "تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان" با دو واحد به ظرفیت تصفیه آب هر واحد 3 مترمکعب در ثانیه و در مجموع 6 مترمکعب در ثانیه، دیگر پروژه افتتاح شده امروز است که با بهره‌برداری از آن در شرایط فعلی ساکنان 14 شهر رشت، خمام، بندرانزلی، سنگر،‌ سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، کیاشهر، کومله، شلمان، اطاقور و چاف‌و‌چمخاله را با جمعیت تحت‌پوشش یک میلیون و 851 هزار نفر و 197 روستای واقع در مسیر خط‌ انتقال با جمعیت تحت‌پوشش 202 هزار نفر از آب تصفیه‌‌شده بهره‌مند می‌کند. پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا در استان گیلان نیز پنجمین پروژه افتتاح شده  بود که با اعتبار سه میلیارد تومان و ظرفیت 200 مترمکعب در شبانه‌روز جمعیتی حدود یک هزار و 200 نفر را پوشش می‌دهد. واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین" آخرین پروژه هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است که با ظرفیت 150 مگاوات و اعتبار چهار هزار و 380 میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی و تامین برق پایدار در منطقه و شبکه سراسری به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز