خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان:

اصفهان رتبه نخست کشور در تعداد شهرداری ها را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۵۰۱

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان گفت: استان اصفهان با 107 شهرداری، رتبه نخست کشور از نظر جمعیت شهری و تعداد شهر را دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سعادت بهرامی در مراسم نکوداشت روز شهرداری ها ضمن تبریک روز شهردار اظهار داشت: در زمانی که درآمد اقتصادی ما به دلیل فروش خوب نفت بسیار بالا بود، 6000 پروژه در کشور اجرا شده که 3هزار پروژه آن کمتر از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که 600 هزار میلیارد تومان معادل 3 برابر بودجه یک سال کشور هزینه صرف این طرح‌ها شده است. این نقصان سبب شد تا دولت در تخصیص بودجه با مشکل روبرو شود و به دنبال آن بودجه شهرداری ها نیز کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به نیاز شهرداری‌ها به نقدینگی تصریح کرد: نقدینگی شهرداری‌ها پایدار نیست و تنها با فروش پروانه، تراکم و ماده 100 نمی‌توان بودجه شهر را تامین کرد. جدای از اینکه همه این درآمد نیز استحصال نمی شود. این وقایع سبب کاهش درآمد شهرداری ها شده و نیاز است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری به قانون مالیات بر ارزش افزوده داشته باشند که 3 درصد از آن به عنوان عوارض به شهرداری ها تعلق می گرفت و برای تامین اعتبارات کارگشا بود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان تصریح کرد: اگر این سه درصد از 9درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که به صندوق دولت ریخته می شود به اسم عوارض ثبت نشود، به شهرداری ها پرداخت نخواهد شد و به خزانه بازگردانده می شود. بر این اساس از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تقاضاداریم به این موضوع رسیدگی کنند.

بهرامی تاکید کرد: اصفهان 4هزار میلیارد تومان به عنوان عوارض و مالیات به خزانه واریز می کند که تنها 500 میلیارد تومان آن به عنوان بودجه به اصفهان بازگردانده می شود. از نمایندگان خواهشمندیم در این مورد نیز وارد عمل شوند.

وی اذعان داشت:150هزار میلیارد تومان بودجه برای پروژه های نیمه کاره لازم داریم و امیدواریم نمایندگان مردم استان اصفهان تلاش کنند با تغییر قانون بودجه های کسر شده از شهرداری ها را به آنها بازگردانند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان تصریح کرد: ساخت کنارگذر شرق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و حدود 6 صد میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و لازم است با سرمایه گذاری بخش خصوصی این هزینه را تامین کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز