خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان

نجات بافت‌های فرسوده؛ مشارکت مالکان و حمایت دولت را نیاز دارد

کد خبر : ۱۴۶۰۸۸

با توجه به اهمیت احیاء بافت‌های فرسوده شهری، دولت در جهت حمایت و ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی مناطق فرسوده و قدیمی اقدام به ارایه تسهیلات برای احداثواحد های مسکونی؛ و شهرداری‌ها اقدام به تخفیف پنجاه درصدی برای هزینه صدور پروانه می‌نمایند.

ایلنا: با توجه به اهمیت احیاء بافتهای فرسوده شهری، دولت در جهت حمایت و ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی مناطق فرسوده و قدیمی اقدام به ارایه تسهیلات برای احداثواحد‌های مسکونی؛ و شهرداری‌ها اقدام به تخفیف پنجاه درصدی برای هزینه صدور پروانه می‌نمایند.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان؛ در اولین نشست هم اندیشی معاونین و روسای شهر سازی شهرداری‌ها ی شهر اصفهان که با محوریت نوسازی محله همت آباد برگزار شده بود بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از نحوه حمایت‌های دولت در بافت‌های فرسوده و اهمیت نجات کالبدی مناطق قدیمی و فرسوده شهر‌ها تاکید کرد وگفت: خوشبختانه تاکنون در استان اصفهان بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با بیش از ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات احداثشده است.
غلامرضا عمرانی، افزود: بعنوان نمونه کشوری، نوسازی محله نوید نجف آباد به روش تجمیع و تفکیک مجدد اراضی و به صورت الگوی مشارکت مردمی در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان در ادامه با تاکید بر تعامل دستگاههای اجرایی و مردم و ساکنین بافتهای فرسوده گفت: یگانه راه نجات بافت‌های فرسوده و ارتقای امنیت در محلات قدیمی مشارکت مالکان و حمایت دولت و شهرداری‌هاست.
وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۷۰۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که باید بر اساس قانون برنامه کشور سالانه باید ده درصد از این بافت‌ها احیاء و ساماندهی شود که هزینه این احیاء و ساماندهی بالغ بر ده میلیارد تومان جهت هر هکتار بر آورد گردیده شده که اگر تعامل بین مردم و دستگاههای اداری کشور برقرار نشود در آینده نه چندان دور این گونه بافت‌ها تبدیل به خرابه‌های می‌شود که به هیچ عنوان راه برگشتی به سوی آبادانی و احیا نخواهند داشت.
عمرانی؛ در ادامه به روش مداخله در احیاء بافت فرسوده محله همت آباد اصفهان اشاره کرد و افزود: این محله با وجود شاخص‌های فرسودگی که شامل ریزدانگی، عرض کم معابر، فرسودگی بنا‌ها که از شاخص‌ترین و بارز‌ترین عوامل بافتهای فرسوده شهری می‌باشد و همچنین از لحاظ شهرسازی مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنین و خدمت رسانی مطلوب ایجاد کرده بود که مقرر شد با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران وبا روش تفکیک مجدد اراضی این منطقه نوسازی شود.
وی افزود: با گذشت یک سال از درخواست مالکین جهت ورود مستقیم دولت به روند احیاء نوسازی محله و جلسات پیاپی به صورت چهره به چهره و آموزش عمومی و تشویق ساکنین، شرکت تعاونی نوسازی محله همت آباد با حضور مالکین یک بلوک شهری جهت اجرای طرح تفکیک مجدد اراضی تشکیل گردیده است که در این طرح کلیه مالکین محدوده به منظور اجرای نوسازی محله زمین خود را در اختیار تعاونی قرار می‌دهند و نوسازی بافت فرسوده با مشارکت واقعی مالکین انجام خواهد شد.
شایان ذکر است این نشست با حضور مهندس مهدویان دبیر نظارت بر اجرای ضوابط شهرداری‌ها ی اصفهان و معاونین و روسای شهرسازی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در محل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز