خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

شوراها و شهرداری دست از اختلاف نظر بردارند و اعتماد سازی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۱۰

شورا‌ها در این یک دهه به جای تثبیت موضع خود دچار اختلاف نظر با اعضاء شورا و شهردار شده‌اند. این دو نهاد باید به گونه‌ای عمل کنند تا مراجع قانونی با اطمینان بیشتری اختیارات را به آن‌ها واگذار کنند.

استاندار اصفهان در گردهمایی شهرداران استان که درشهرداری فولادشهربرگزارشد، ضمن بیان این مطلب که فولادشهر شهر من است، گفت: با توجه به اینکه در گذشته ساکن شهر فولادشهر بوده‌ام، همچنان خود را شهروند فولادشهر می‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با بیان اینکه یک دهه ازعمرشوراهای شهر می‌گذرد و انتظار می‌رفت اختیارات شورا‌ها افزایش پیدا کند و شورا و شهرداری توام باهم مدیریت واحد شهری شکل بدهند، تصریح کرد: متاسفانه برخلاف تصور نه تنها اختیارات آن‌ها افزایش نیافت بلکه به مرور زمان با کاهش اختیارات شورا‌ها مواجهه هستیم.

وی بیان داشت: شورا‌ها در این یک دهه به جای تثبیت موضع خود دچار اختلاف نظر با اعضاء شورا و شهردارشده‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنند تا مراجع قانونی با اطمینان اختیارات بیشتری به ان‌ها واگذار کنند.

استانداراصفهان همچنین درخصوص مشکل مسکن مهر فولادشهر بیان داشت: دولت دو بسته حمایتی تهیه کرده که امیدواریم این دو بسته به تصویب برسد و مشکلات موجود در مسکن مهر برطرف شود.

سجاد، فرماندار شهرستان لنجان، با بیان این مطلب که شورا باید محور وحدت باشد، گفت: اعضای شورا از ورود به سیاست بپرهیزند چرا که با این کار بخشی از افراد جامعه، اتحاد، یکپارچگی و همراهی مردم را از دست می‌دهند.

مدیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان در ادامه این گردهمایی با بیان این مطلب که سازمان، پشتیبان بخشی از امور شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: بنا داریم از محل در آمد عوارض اتوبان اصفهان –کاشان یک سرمایه گذاری جدیدی را برای شهرداری‌ها انجام بدهیم و این کمکی برای حوزه شهرداری‌ها است.

نفری افزود: دو کارخانه تولید بتن و لوله و همچنین دانشگاه شهرداری‌ها از جمله مجموعه اتفاقات صورت گرفته در جهت حمایت از شهرداری‌ها است.

وی ضمن بیان این مطلب که سازمان به نوعی سنگ صبور شهرداری هاست، اظهار داشت: سازمان همیاری‌ها به شیوه تقسیط به شهرداری‌های ضعیف‌تر امکانات واگذار می‌کند و در حال حاضر نزدیک به نه میلیارد تومان از شهرداری‌ها مطالبه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز