خبرگزاری کار ایران

جاده سلامت در پارک جنگلی ناژوان اصفهان افتتاح شد

اصفهانی‌ها ۵ گام سلامت را در جاده سلامت برداشتند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۳۸

درمراسمی ویژه با حضور مسئولان شهری و ورزشی و عموم مردم اصفهان جاده سلامت در پارک جنگلی ناژوان افتتاح شد.

" جاده سلامت " عنوان طرحی است که توسط ستاد فرهنگ سلامتِ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان وبا همکاری مدیریت ساماندهی ناژوان در این پارک ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به آمار بالای مبتلایان به فشار خون و اضافه وزن در جامعه، وجود این مشکلات را انگیزه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برای تشکیل ستاد سلامت و عملیاتی شدن اولین طرح این ستاد یعنی افتتاح جاده سلامت دانست.

غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه ۷۵ درصد از فاکتورهای موثر بر سلامت مردم در اختیار ارگان‌هایی به جز وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علاوم پزشکی قرار دارد گفت: بیماری‌های قلبی، سوانح رانندگی و بیماری‌های صعب‌العلاج سه عامل مهم مرگ و میر در کشور ما هستند که پیشگیری و درمان هیچ‌کدام از این مشکلات بی‌ارتباط با مدیریت شهری نیست.

پس از صحبت‌های صادقیان، مسئولان حاضر در مراسم به اتفاق مردم روبان افتتاح جاده سلامت را قیچی کردند و همه با همراهی مسئولان، طی کردن گام‌های سلامتی در جاده سلامت را آغاز کردند.

معاینه رایگان شهروندان، نشست‌های تخصصی، مشاوره سلامت و… از جمله آیتم‌های این طرح است و این خدمات رایگان در قالب غرفه‌هایی که در مسیری به طول ۲ کیلومتر تعبیه شده به شهروندان ارائه می‌شود.

پایش قد و وزن، پایش فشار و قند خون، آموزش فوریت‌های پزشکی، مشاوره پزشکی و پیشگیری، ایستگاه مشاوره سلامت کودکان، تکنیک‌های پیاده‌روی، مشاوره تغذیه، مشاوره حرکات ورزشی و اصلاحی از جمله غرفه‌های جاده سلامت بود که به شرکت‌کنندگان خدماتی به صورت رایگان ارائه می‌داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز