خبرگزاری کار ایران

سهم 8 درصدی اصفهان در بین شرکت‌های اقتصادی در بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۱۷

رئیس کمیته بازار پول و سرمایه اتاق اصفهان گفت: سهم استان اصفهان در بین شرکت‌های اقتصادی فعال در بازار سرمایه نزدیک به هشت درصد است و امیدواریم تا دو سال آینده این میزان با رشد چشم‌گیری همراه شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجید متقی در اولین نشست کمیته بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: امروزه تأمین مالی کلان شرکت‌ها در جهان از طریق بازار سرمایه انجام و تأمین مالی خرد شرکت‌ها از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها  15 درصد از میزان تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی در کشور از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود و این میزان با آمار جهانی بسیار فاصله دارد.

رئیس کمیته بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: بر اساس آمار به‌دست‌آمده، فعالان اقتصادی استان در طول سال‌های اخیر به‌ندرت از روش‌های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بهره برده‌اند؛ به‌طوری‌که از سال 1396 تا سال جاری فقط چهار شرکت اصفهانی از این طریق تأمین مالی کرده‌اند.

متقی، عدم آگاهی فعالان اقتصادی از روش‌های تأمین مالی در بازار سرمایه را یکی از عوامل مؤثر در استقبال اندک از این بازار برشمرد و تاکید کرد: صاحبان کسب‌وکار اطلاعات زیادی در خصوص این‌گونه روش‌های تأمین مالی ندارند و برخی دیگر از آن‌ها نیز با ابهامات ذهنی در این زمینه روبه‌رو هستند. به همین جهت بهره‌گیری از این روش برای شرکت‌ها در طول سال‌های گذشته با استقبال روبه‌رو نشده است.

وی اضافه کرد: تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نیاز به مدارک و مستندات مالی زیادی دارد و تأمین مالی از این طریق نسبت به بانک‌ها کمی مشکل‌تر است. به همین خاطر معمولاً گروه‌های مالی مراکز تولیدی در مقابل این موضوع حالت تدافعی از خود نشان داده و به آن وارد نمی‌شوند.

رئیس کمیته بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی و به‌تبع آن کمیته بازار پول و سرمایه؛ ایجاد تسهیلگری برای فعالان اقتصادی در مباحث تأمین مالی از طریق بازار سرمایه است و تمام اعضای هیئت‌رئیسه بر این موضوع توجه ویژه دارند.

وی اظهار کرد: امروزه سهم استان اصفهان در بین شرکت‌های اقتصادی فعال در بازار سرمایه نزدیک به هشت درصد است و امیدواریم تا دو سال آینده این میزان با رشد چشم‌گیری همراه شود.

متقی با اشاره به اینکه اکنون سهم اشخاص حقوقی در بازار سرمایه بسیار ناچیز است، بیان کرد: این اشخاص تاکنون به بهره‌گیری از روش‌های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نگاه مثبتی نداشته‌اند و باید این طرز نگاه برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک مخاطب فرابورس به‌حساب می‌آیند و یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها در کمیته بازار پول و سرمایه انعقاد تفاهم‌نامه با فرابورس به‌منظور بهره بردن از خدمات آن در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز