خبرگزاری کار ایران

به منظور جلوگیری از خروج منابع نقدینگی از استان اصفهان؛

بانکی با مرکزیت اصفهان تاسیس می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۱۴

استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور، نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا می کند ولی به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبارات مالی همواره در تنگنای تامین مالی به سر می برد.

رییس کمیسیون تامین مالی اتاق اصفهان در نشست جلب مشارکت فعالان اقتصادی برای تاسیس بانک با مرکزیت اصفهان گفت: هدف از تاسیس بانک با مرکزیت استان جلوگیری از خروج منابع نقدینگی از استان و تلاش در هزینه شدن آن در طرح های بزرگ، متوسط و کوچک اقتصادی استان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مصطفی متین راد تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور، نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا می کند و لی به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبارات مالی همواره در تنگنای تامین مالی به سر می برد.

وی فعالیت آغازین بانک استان اصفهان را با تجهیز و تخصیص منابع از طریق بازار پول و ارایه بانکداری خرد عنوان و تصریح کرد: در نظر داریم با کسب تجربیات لازم و بر اساس یک برنامه ریزی بلند مدت راهبری امکان حضور در عرصه بانکداری سرمایه ای و استفاده از همه ظرفیت های بازار سرمایه به منظور کمک موثر به توسعه و زیرساختها بخش اقتصادی فراهم کنیم.

متین راد تاکید کرد: تامین مالی پروژه ها و طرح هایی به منظور حلقه مفقوده خطوط تولیدی مطرح است و جزو وظایف اصلی این بانک تلقی می شود.

رییس کمیسیون تامین مالی اتاق اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر سرمایه اولیه برای تاسیس بانک ۴۰۰ میلیارد تومان می باشد، فعالان اقتصادی استان برای تامین این وجه اعلام آمادگی و تعهد کرده اند و از انجا که بخشی از این سرمایه توسط موسسین و بخشی توسط پذیره نویسان تامین می شود، موسسین به جهت مشارکت عمومی اعلام داشتند بخشی از این سرمایه توسط سایر فعالان اقتصادی تامین شود.

متین راد خاطر نشان کرد: چنانچه بانک مرکزی سرمایه اولیه را به رقم بالاتری تغییر دهد موسسین آمادگی خود را برای تامین مالی سرمایه اولیه اعلام می دارند.

وی تاکید کرد: هدف موسسین بانک با مرکزیت استان اصفهان مشارکت همه فعالان اقتصادی استان در تاسیس این بانک است.

یک کارشناس بانکی در این نشست با اشاره به فلسفه وجودی بانکها با نگاهی بر اصول حاکمیت شرکتی گفت: بانک ها همواره نقش موثری در توسعه اقتصادی هر کشوری دارند و خدمات ارزنده آنان می تواند تامین مالی تولید و تجارت را به کمترین هزینه صورت دهد.

«مسعود بهرامی» نقش اجتماعی و رسالت سیستم بانکی را شامل تسهیل در پرداخت ها، کنترل نقدینگی از طریق اعمال سیاست های پولی، حفظ ارزش پول، اجرای سیاستهای پولی و وظیفه حقوق بشری برشمرد.

وی نقش بانکها در مراودات تجاری، تولیدی را شامل واردات یا صادرات کالا گشایش انواع اعتبارات، اخذ انواع کارمزدها، واگذاری کالا از واگذارنده به بنکدار، اعطای تسهیلات، اخذ انواع سود و کارمزد، فروشندگان جز، پرداخت تسهیلات و اعتبارات اخذ سود و کارمزد، خرید توسط مصرف کنندگان نهایی، اعطای تسهیلات جز و صدور انواع کارت اعتباری، اخذ سود و کارمزد است.

بهرامی افزود: نقش هولدینگ مالی بر در آمد بانکها به تاسیس شرکت های بیمه، تاسیس شرکت های کارگزاری، تاسیس شرکت های سویچ و در شتاب، تاسیس مگاتریدرها و نقش عملیات آربیتراژ تقسیم بندی می شود.

وی تهدید بانک ها را شامل افزایش نرخ تورم، مطالبات معوق، رقابت نا سالم، عدم استقلال در سیاست گذاری و اثرات سپرده قانونی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز