خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

توسعه اقتصادی در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۳۸۲

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: باید به توسعه اقتصادی در فضای مجازی اهمیت دهیم چراکه اشتغالزایی در این حوزه به طور حتم راحت‌تر از شرایط حقیقی با ساخت پالایشگاه و واحدهای صنعتی و تولیدی است.

به گزارش ایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی امروز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه توسعه فضای مجازی از ضروریات زندگی جامعه تلقی می‌شود گفت: کشورهایی که توسعه فضای مجازی را مدنظر قرار ندهند از کاروان توسعه جوامع بشری جا خواهند ماند.

وی با بیان اینکه فرصت ها تهدیدات فضای مجازی باید توجه ویژه داشته باشیم، نقش دولت را در توسعه فضای مجازی برجسته دانست و کاهش تهدیدها را از ضروریات عنوان کرد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی بیان اینکه فضای مجازی فضای اجتماعی است سبب فعال شدن جوامع می‌شود گفت: این فضا می توان همه کاربران را به فعالان اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرد.

وی رسانه‌های اجتماعی و نهادهای مردمی را در فضای اجتماعی مهم دانست و افزود: باید نوع نگرش را در دولت مطابق با مقتضیات اصلاح کرد و اگر دولت این فرض را بگیرد که فضای مجازی برای مردم فرصت ساز است، وظیفه کمک به ظهور مردم در این فضا را دارد.

فیروزآبادی تاکید کرد: پلتفورم‌های خارجی در کمین هستند تا مردم را به عنوان کاربران خود فعال کند و دولت باید به این مسئله توجه کند.

وی افزود: توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است پلترفم‌ها و اپلیکیشن‌ها در داخل کشور ایجاد شود تا نیاز شهروندان در بخش بیمه و پول روی پلتفرم‌های خارجی تامین نشود.

فیروزآبادی تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر پلتفرم‌ها آمریکایی هستند باید نیازهای آموزشی و رسانه‌ای را در پلتفرم‌های داخلی تامین کرد و دولت‌ها به عنوان سکوی خدمت‌گزاری بهترین نقش را در تحقق این موضوع دارند.

وی به ۲میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر در فضای اینستاگرام اشاره کرد و گفت: این درحالیست که واحدهای صنفی کشور کمتر از آن است.اگر پلتفورمی داشته باشیم که هدایت‌ها و حمایت‌های اقتصادی کند بازار اقتصادی سالم‌تری خواهیم داشت.

رئیس مرکز فضای مجازی کشور گفت: نرم افزارهای کاربردی در هرکشوری باید بومی سازی شود؛ اگر در ساختار دولتی اصلاحات را انجام ندهیم به مصرف کننده نرم افزار و سخت افزار و پیروی از سبک زندگی غربی تبدیل می‌شویم.

وی به ایجاد اشتغال در این فضا اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال در حوزه سرمایه‌بری بسیار پایین لازم دارد بنابراین باید توسعه اقتصادی را به فضایی اولویت دهیم که سرمایه‌بری کمتری دارد.

فیروزآبادی بازگشت سرمایه در فضای مجازی زیر یک سال اعلام کرد و گفت: اگر پلتفورمی داشته باشیم که هدایت‌ها و حمایت‌های اقتصادی کند بازار اقتصادی سالم‌تری خواهیم داشت.

به دنبال هوشمندسازی همه فعالیت‌های اقتصادی در مازندران هستیم

سید محمود حسینی پور نیز در نشست با فعالان حوزه فن‌آوری نوین(استارتاپی) مازندران با بیان اینکه استارت آپ‌ها نقش بی‌بدیل در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی دارند، گفت: فناوری های نوآورانه نقطه عطفی در عرصه اقتصاد به شمار می رود که می‌توان از این فضا بهره مند شد.

وی به ظرفیت‌های استان مازندران در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و خواستار ورود استارت آپ ها به این حوزه شد و افزود: چنانچه اراده قوی در این زمینه وجود داشته باشد تلاش می‌کنیم با راهبردهای صحیح و مناسب برای گذار سریع در همه زمینه‌ها به‌ویژه اشتغال، تسهیلات لازم را این‌گونه کسب و کارها فراهم کنیم.

استاندار مازندران به نقش فعالان این حوزه در توسعه استان اشاره کرد و گفت: کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی انجام می‌شود با انگیزه بیشتری باشد.

وی به رونق چشمگیر کسب و کارهای مجازی اشاره کرد و افزود:با توجه به ظرفیت‌های موجود در مازندران از این فضا غفلت شده است.

استاندار مازندران گفت:دولت به‌دنبال کوچک سازی است و تعدیل نیرو در دستگاه‌های دولتی جدی است، راهی نداریم جز اینکه جوانان در این زمینه وارد کسب و کار کنیم؛ اگر اراده در شما وجود داشته باشد حمایت از ما صورت می گیرد.

حسینی‌پور ایجاد پلتفرم‌ در مازندران با هدف حذف واسطه‌ها از محصولات کشاورزی را مهم‌ترین هدف در استان برشمرد و افزود: هدف‌گذاری ما این است تا توازن بین تولید کننده و مصرف کننده را کاهش دهیم برای تحقق این مهم فعالیت فعالان حوزه فن‌آوری مهم است که به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های مهم استان دانست که می‌تواند با کمک فعالان مجازی و معرفی به دیگر کشورها بستری برای افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باشد.

حسینی‌پور گفت: استفاده از توان استارت آپ‌ها در جهت بهبود فضای کسب وکار، افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های مکمل گام بزرگی در راستای شکوفایی اقتصادی به شمار می رود که با مدیریت صحیح به خودکفایی‌هایی منتج می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ کار دولتی را به فرهنگ کار استارتاپی تبدیل کنیم تاکید کرد که از فعالان کسب و کار در فضای مجازی حمایت می‌کنیم.

۱۰۷ شرکت دانش‌بنیان در مازندران فعالیت می‌کنند

قربانعلی نعمت زاده نیز در ابن جلسه به فعالیت ۱۰۷ شرکت دانش‌بنیان در استان مازندران اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر هستند که ۴ شرکت در حوزه آی تی فعال هستند.

وی به فعالیت ۴۸۱ نیروی انسانی معادل ۲۱درصد در حوزه آی تی اشاره کرد و افزود: همچنین ۶ درصد گردش مالی در حوزه آی تی صورت می‌گیرد.

رئیس پارک و علم و فناوری مازندران گفت: از ۵۵۰ محصول مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۰ محصول در پارک علم و فناوری تولید می‌شود و مابقی تولیدات شرکت‌های فناور استان است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ شرکت و هسته در پارک علم و فناوری وجود دارد که شامل ۲۳۰ شرکت و ۷ هسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز