خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام هفته دفاع مقدس برگزار شد:

همایش عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در شش ماهه اول ۱۳۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۱

: همزمان با ایام هفته دفاع مقدس همایش عملکرد ۶ ماهه اول فولاد مبارکه اصفهان در سال ۹۲ با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه برگزار شد.

ایلنا: همزمان با ایام هفته دفاع مقدس همایش عملکرد ۶ ماهه اول فولاد مبارکه اصفهان در سال ۹۲ با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه برگزار شد و طی آن سمیعی نژاد مدیر عامل فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از کارنامه موفقیت آمیز شرکت در این مدت، یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت و تصریح کرد: بنا بر اعلام انجمن جهانی فولاد رتبه ایران در تولید فولاد جهان با صعود دوپله‌ای از ۱۷ به ۱۵ رسید فلذا در این موقعیّت حساس اهمیّت و لزوم توجه به جبهه‌ی صنعت اگر بیشتر از اهمیت دوران دفاع مقدس نباشد یقیناً کمتر نیست چراکه در دوران جنگ هیچگاه فرمان جهاد از سوی مقام معظم رهبری صادر نشد ولی امروز در جبهه‌ی صنعت ما این حکم و فرمان سرنوشت‌ساز را سرلوحه فعالیتهایمان می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر عامل فولاد مبارکه در ادامه به روند روبه رشد شرکت فولاد مبارکه طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: دست‌یابی به اهداف تولید، اجرای طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از آنها و بطور کلی رسیدن شرکت به بالاترین افتخارات در این شرایط که غرب و دشمنان کشورمان خواهان انزوای مسلمانان و بویژه مردم شریف ایران هستند، ناشی از تفکرات بسیجی و روحیه‌ جهادگری کارکنان فولاد مبارکه در جبهه‌ی تولید است که اگر چنین نبود محکوم به شکست بودیم کما اینکه امروز در بخش صنعت کشور شرکتی را سراغ نداریم که در تمام اهداف و استراتژیهای در نظر گرفته خود با به کارگیری سیاست اقتصاد مقاومتی تا به این اندازه موفق عمل کرده و مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده باشد.

وی تصریح کرد: افتخارات کسب شده توسط کارکنان فولاد مبارکه اکنون از حد افتخارات منطقه‌ای و استانی فراتر رفته است و به افتخارات ملی و فراملی مبدل گردیده که صمیمانه از همه آنها تشکر و قدردانی می‌نمایم.

ایشان با بیان اینکه حضور دو شهید گمنام در فولاد مبارکه برای ما به عنوان نمادی از ایثار و مقاومت است اظهار داشت: وجود این برکات شایسته بیش از پیش روحیه جهادگری را در کلیه نواحی تقویت می‌نماید و ما را بر آن می‌دارد هر روز تلاش نماییم که در برابر همه‌ی شهدا و بویژه این دوشهید نام آشنا سربلند‌تر باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه گفت: هدف اصلی ما در فولاد مبارکه اصفهان که بزودی به یک هولدینگ مبدل می‌گردد، کاهش هزینه‌ها و مصارف انرژی و در ادامه افزایش تولید است که البته مطالعات این کار نیز در حال انجام است. ضمن اینکه در همین راستا با اقدامات خوبی که صورت گرفته است کلیه نواحی شرکت به اهداف از پیش تعیین شده خود در تولید و کاهش مصارف و هزینه‌ها در سنوات اخیر دست یافته‌‌اند و حتی در بسیاری نواحی آمارها نشان می‌دهد تحریم‌ها هیچ تأثیری بر روند تولید فولاد مبارکه نداشته است و ما در سایه الطاف الهی و تلاش کارکنان با توجه به شاخصهای کمی و کیفی در نظر گرفته شده‌، فراتر از اهداف در نظر گرفته شده نیز تولید کرده‌ایم.

دکتر سمیعی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه هرچه بیشتر به مقوله کیفیت محصولات تاکید کرد: و ابراز داشت با توجه به روند روبه رشد تولید در نواحی فولاد مبارکه انتظار می‌رود خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه تا پایان سال به فراتر از اهداف تولید خود دست یابند و انشاءا…ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا و فولاد هرمزگان هم بتوانند به اهداف مورد نظر دست‌ یابند کما اینکه در فولاد هرمزگان شاهد این هستیم که این شرکت با همت کارکنان خود و با یاری تمامی کارکنان شاغل و بازنشسته فولاد مبارکه راه خود را پیدا کرده‌است و در ماه گذشته به رکورد تولید ماهانه ۹۷ هزارتن فولاد خام دست یافت و امیدواریم تا پایان سال به تولید ماهانه ۱۲۰ هزار تن نیز دست یابد و باکسب این موفقیت‌ها که بدون شک افتخار بزرگی برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌گردد، این شرکت با کارنامه قابل قبولی در آینده نزدیک در فرابورس عرضه شود.

وی لزوم برنامه‌ریزی هر چه دقیقتر برای کاهش هزینه‌ها، کاهش ضایعات، افزایش بهروری و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصولات و بومی‌سازی قسم بیشتری از قطعات مورد نیاز سازمان را یک ضرورت انکار ناپذیر خواند و اذعان داشت: همانگونه که با اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور هزینه‌های تولید بالا رفت و ما به خوبی توانستیم با به کارگیری راهکارهای مناسب‏‏، محصول کیفی و رقابتی تولید نماییم، انتظار می‌رود‏ با مدیریت هزینه‌ها‏، آمادگی لازم برای اجرای مرحله دوم این طرح را از هم اکنون داشته باشیم تا در ادامه کار با چالش جدی مواجه نشویم.

دکتر سمیعی نژاد نیاز صنایع فولاد کشور به سنگ آهن بیشتر را یکی از چالشهای جدی پیش روی این صنعت خواند و یادآور شد: سرمایه‌گذاری در پروژه سنگ آهن سنگان یکی از اقدامات شایسته برای تامین سنگ‌آهن موردنیاز صنعت فولاد کشور بویژه فولاد مبارکه بود که امیدواریم این طرح نیز با حمایت مسئولین به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به تامین پایدار و بومی‌سازی بخش بیشتری از قطعات مورد نیاز خطوط تولید شرکت گفت: بومی سازی امروز به یک فرهنگ مبدل شده است باتوجه به روند خوبی که در حال پیگیری و نهادینه شده است نباید اجازه بدهیم که کالایی از خارج، وارد چرخه تولید شود، باید شرایطی فراهم کنیم تا با تولید این قطعات و تجهیزات در کشور اشتغال زایی بیشتری صورت گیرد. امروز فولاد مبارکه در همه زمینه‌ها به یک نماد ملی مبدل گردیده و باعثبه حرکت درآمدن صنایع مختلفی می باشد. بیش از ۲ هزار واحد کوچک و بزرگ برای تأمین قطعات و موادمصرفی فولاد مبارکه درحال کارند و بیش از سه هزار واحد صنعتی در حال مصرف محصولات تولیدی فولاد مبارکه هستند لذا باید با بومی سازی هرچه بیشتر قطعات موردنیاز خطوط تولید به فکر اعتلای بیشتر کشور باشیم. ما می توانیم قطعات کیفی و مطلوب تولید شده در ایران را جایگزین قطعات وارداتی کنیم. با اقدامات خوبی که در زمینه بومی سازی انجام شده ۳۵ هزار قطعه بومی سازی شده و تقریباً خرید بالغ بر ۸۵ درصد نیاز شرکت را در حال تأمین داخلی هستیم که این یک موفقیت و افتخاری بزرگ در زمینه ساخت و اشتغال زایی در کشور است. اشتغال زایی که می تواند فرهنگ کشور را در مقابل تهاجمات فرهنگی بیمه نماید ضمن اینکه باید گفت اگر از سالهای قبل تفکر بومی سازی در فولاد مبارکه ساری و جاری نشده بود امروز نمی توانستیم به این مرحله برسیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و نقش فولاد مبارکه در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: در اثر عملکرد خوب کارکنان‏، ارزش بازار فولاد مبارکه در بازار بورس به ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و ۵ درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود در سال جاری Eps خوبی را محقق نماییم.

وی مشارکت و تعالی سازمانی را بزرگترین نقشه راه برای دست یابی به اهداف استراتژیک شرکت خواند و یادآور شد، ما اگر مشارکت نداشته باشیم و در پی تعالی سازمان در همه‌ی جنبه‌ها نباشیم سازمانی محکوم به شکست را پیش رو خواهیم داشت.

دکتر سمیعی نژاد افزود: فولاد مبارکه بعنوان یک مدل موفق صنعتی در جامعه است و این شرکت با گرفتن تندیس زرین باعثشده سازمانهای دیگر این شرکت را بعنوان یک مدل موفق صنعتی بشناسند لذا باید در نظر داشت همیشه دست‌یابی به سکوی نخست و اول شدن سخت است ولی در جایگاه اول ماندن به مراتب سخت‌تر از اول شدن است. فراموش نکنیم نباید مغرور شویم و به فکر ارائه راهکارهایی باشیم تا شاگرد اول باقی بمانیم که می طلبد برای حصول این امر همه کارکنان در همه رده‌ها با احساس مسئولیت در مشارکتها، بهبود روشها و فرآیندها‏، نقشه استراتژی سازمان و هدفها را با جدیت دنبال کنند.

توجه ویژه فولاد مبارکه به مسئولیتهای اجتماعی بخش دیگری از سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه بود که ایشان در این خصوص گفت: در سال جاری نیز در بخش مسئولیتهای اجتماعی فولاد مبارکه اقدامات خوبی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته‌های امداد و بهزیستی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و اقدامات خوب زیست محیطی اشاره کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه درخصوص نیروی انسانی و اقدامات صورت گرفته برای حفظ این سرمایه بی‌بدیل گفت: مدیریت سازمان همواره بهبود شرایط کار، سلامت و شادابی نیروی انسانی به ویژه در مشاغل سخت را یکی از دغدغه‌های خود تلقی نموده است و تلاش نموده با ارایه راهکارهای مناسب و الگوبرداری از سایر کارخانجات موفق در سطوح بین‌المللی از جمله اجرای شیفت ۱۲ ساعته در این راه رضایتمندی و شادابی کارکنان و خانواده‌های معزز ایشان را به بالاترین سطوح خود رهنمون سازد که البته در این خصوص بنا بر نظر سنجی‌های بعمل آمده در ناحیه فولادسازی و نوردپیوسته سبا در مجموع به رضایتمندی ۹۴ درصدی رسیده‌ایم ضمن اینکه در فولاد مبارکه هم نظر سنجی‌ها حکایت از رضایتمندی ۸۶ درصدی کارکنان از اجرای این طرح دارد که همکاران در بخش‌های مختلف بویژه معاونت نیروی انسانی در تلاشند، مشکلات موجود در برخی موقعیت‌های شغلی را با ارایه راهکارهای مناسب حل و فصل نمایند بطور کلی باید گفت مدیریت فولاد مبارکه با اجرای شیفت ۱۲ ساعته به دنبال دست‌یابی به یک جامعه ایده‌آل با کیفیتی بسیار عالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز