خبرگزاری کار ایران

در ۱۰ ماهه اخیر در فولاد مبارکه صورت گرفت؛

تقویت بازار داخل و حضور در بازارهای جهانی از مهمترین برنامه‌های فولاد مبارکه بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۱۳

در پایان سال ۹۲ بیش از یک میلیون تن محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان به نقاط مختلف جهان صادر شد که این اقدام علاوه بر تقویت بازار داخلی از بروز شرایط بحرانی در این بخش جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص عملکرد ۱۰ماهه شرکت فولاد مبارکه گفت: تحقق برنامه‌های کمی و کیفی تولید، پیشبرد طرحهای توسعه، تقویت بازار داخل و حضور در بازارهای جهانی از مهمترین دستاوردهای شرکت در این دوره زمانی بوده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ بهرام سبحانی با بیان این مطلب که این عملکرد طی دو بخش نیمه دوم سال گذشته و نیمه اول سال جاری تقسیم می‌شود، اظهار داشت: طی تلاشی که همه همکاران داشتند، علی‌رغم همه مشکلات و محدودیتها علاوه بر اینکه همه برنامه‌های از پیش تعیین شده در بازه زمانی مذکور محقق گردید در بیشتر نواحی ۲ تا ۳ درصد هم از برنامه جلو تر هستیم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در شروع برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه بودیم اما خوشبختانه با همکاری همه بخشها توانستیم قراردادها را با پیمانکاران نهایی کنیم که از جمله بزرگترین این پروژه‌ها باید به توسعه‌ی فولاد سبا و افزایش ظرفیت این ناحیه از ۷۰۰ هزار تن به ۵/۱ میلیون تن و احداثماشین شماره ۵ ریخته‌گری اشاره کرد که با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این پروژه‌ها مواجه بوده‌ایم.

سبحانی تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته که رکود شدیدی را بر بازار شاهد بودیم به شدت با مشکل فروش مواجه بودیم و ماندن محصولات تولید شده در انبارها ما را با مشکل جدی کمبود نقدینگی و مزاحمت برای تولیدات بعدی مواجه نموده بود که خوشبختانه با اجرایی نمودن سیاست وصل فولاد مبارکه به بازارهای جهانی و تدابیر دیگری که اتخاذ شد، شرایطی فراهم نمودیم تا فولاد مبارکه درجریان نوسانات آسیب کمتری ببیند که خوشبختانه به همین سبب توانستیم به طور مؤثرتر و فعالتری در بازارهای جهانی حاضر شویم تا جائیکه توانستیم در پایان سال ۹۲ بیش از یک میلیون تن محصولات شرکت را به نقاط مختلف جهان صادر نمائیم.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات از دو جنبه به ما کمک کرد افزود: با صادر نمودن بخش قابل توجهی محصولات به این بازارها نه تنها انبارهای ما از آن حالت اشباع خارج و راه برای ادامه تولید باز شد بلکه رفتن جنس به سمت خارج به نوعی باعثتقویت بازار داخل شد و از بروز شرایط بحرانی در این بخش جلوگیری بعمل آمد.

مدیر عامل فولاد مبارکه اذعان داشت: عدم وجود توازن در زنجیره تولید یکی از مشکلات اساسی فراروی این صنعت است به این معنی که سرمایه‌گذاریهای زیادی از خطوط آهن اسفنجی به بعد صورت گرفته است اما متأسفانه سرمایه‌گذاری خوبی در بخش توسعه معادن و تأمین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازان صورت نگرفته است که این امر یعنی تولید گندله که خوراک اصلی فولاد سازها و از جمله فولاد مبارکه است، تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا هم در اولین اقدام‌ها با فعال کردن طرح ۵ میلیون تنی گندله سازی و کنسانتره سنگان و پیش‌بینی یک واحد گندله سازی برای فولاد هرمزگان گامهایی برداشته شده است تا در سالهای آتی مشکلات موجود در این بخش مرتفع گردد درعین حال شرایطی فراهم کرده‌ایم که در صورت نیاز و عدم توانایی تأمین داخل، بتوانیم بخشی از نیاز گندله را از خارج از کشور تأمین کنیم.
سبحانی در خصوص برنامه‌های در دست اجرا برای دستیابی به اهداف شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: هم اکنون فولاد مبارکه تولید ۵۰ درصد فولاد کشور را عهده دار است و در چشم انداز تعریف شده تلاش بر این است که این جایگاه حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار است کشور ایران تا ۵ سال آینده به تولید۲۲ میلیون تن فولاد خام دست یابد؛ برنامه این شرکت این است که با دارا بودن ظرفیت ۱۱میلیون تنی همچنان سهم ۵۰ درصدی خود را حفظ نماید که البته این یکی از اهداف استراتژیک شرکت است و برای حصول این امر هم در دو بخش توسعه واحدهای موجود و تملک و احداثواحدهای جدید بطور موازی، این اهداف را دنبال نموده‌ایم.

سبحانی در راه رسیدن به برنامه‌های ۵ ساله فولاد مبارکه عدم توازن در توسعه صنعت فولاد کشور و همچنین مباحثمربوط به انرژی و تأمین آب مورد نیاز خطوط تولید را دو چالش مهم پیش روی اهداف شرکت خواند و تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرحهای توسعه در معادن و ایجاد توازن در بخش معدن و فولادسازی و همچنین با تمهیدات و سرمایه‌گذاریهای خوبی که در نظر گرفته شده است این چالشها نه فقط از پیش روی فولاد مبارکه بلکه از جلوی صنعت فولاد کشور برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز