خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد خبر داد:

صادرات یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن فولاد به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۴۳

در سال گذشته صادرات فولاد کشور، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده است.

رییس انجمن تولیدکنندگان و مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن فولاد به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهرام سبحانی گفت: از این میزان، حدود یک میلیون و ۳۰ هزار تن فولاد از مبارکه اصفهان، ۲۳۰ هزار تن از فولاد هرمزگان و ۱۰۰ هزار تن نیز از سایر بخش‌ها به خارج از کشور صادر شده است.

رییس هیأت مدیره شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: میزان صادرات فولاد کشور در سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده است.

سبحانی تصریح کرد: واردات فولاد، کاهش قیمت سنگ آهن و انرژی در جهان از مسائلی است که تولیدکننده‌های فولادی کشور را با رکود مواجه کرده است.

وی یادآور شد: هزینه‌های مواد اولیه همچون سنگ آهن و انرژی از مؤلفه‌های اثرگذار در کاهش و یا افزایش هزینه‌های تمام شده فولاد می‌باشد و با توجه به شرایط جهانی، تولید کننده‌های خارجی از این دومزیت یعنی کاهش قیمت سنگ آهن و انرژی برخوردار هستند و شرایط دشوار را برای تولیدکنندگان داخل فراهم کرده ‌اند.

وی با اشاره به بحران کم آبی در کشور یادآور شد: محدودیت منابع آبی در مناطقی که تولید فولاد در آن‌ها توجیه اقتصادی داشت موجب می‌شود این کارخانه‌ها به سمت مناطق ساحلی سوق یابند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در آینده نه چندان دور حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به پایگاه تولید فولاد کشور مبدل خواهد شد.

سبحانی، در خصوص واگذاری بخشی از سهام این شرکت در بورس نیز گفت: به دلیل افت شاخص‌های بورس در سال‌های اخیر شرایط برای عرضه سهام فولاد هرمزگان فراهم نبوده به همین دلیل منتظر بهبود شرایط هستیم زیرا فروش در زمان رکود بد‌ترین فروش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز