خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد:

تلاش برای تامین اعتبار پروژه راه نیر- میانه از ردیف بودجه ملی

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۴۶۸

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تلاش و پیگیری برای تامین اعتبار پروژه راه نیر- میانه از محل ردیف بودجه ملی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا،حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده محترم مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست با مهدی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیگیری می‌شود ردیف اعتباری پروژه راه نیر - میانه که کریق و آرموداق نیز قسمتی از آن مسیر است به ردیف ملی تبدیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود: با اجرای این پروژه مراودات دو شهرستان به نحو احسن در زمین‌های گردشگری و کشاورزی و باغی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت این جاده برای هر دو استان و شهرستان گفت: بخش کندوان سالانه 100 هزار تن سیب درختی تولید و روانه بازار کشورمان و حتی کشورهای همسایه می‌کند که این راه می‌تواند مسیر توسعه و رونق اقتصادی را در هر دو منطقه افزایش دهد.

وی گفت: تامین اعتبار این پروژه باید از ردیف اعتبارات ملی و اخذ مجوز ماده 23 تامین شود و با تکمیل این راه علاوه بر رونق تولید و اقتصاد ، باعث رونق گردشگری درهردوشهرستان خواهیم شد.

فرزاد قلندری، معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز از اتمام اجرای این پروژه در محدوده استان اردبیل  در حد راه فرعی خبر داد و گفت: طول مسیر خاکی 20 کیلومتر است که 8 کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان نیر می‌باشد و مابقی در حوزه شهرستان میانه است و ۳ کیلومتر باقی مانده از این مسیر سال آینده به اتمام خواهد رسید.

شجاع اقبالی سرپرست فرمانداری نیر هم از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار از سوی استاندار اردبیل برای اجرای این پروژه خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه یکی از مهمترین درخواست های مردم شهرستان نیر و میانه است.

وی افزود: با تکمیل این پروژه و تبدیل آن از مشخصات راه فرعی به راه اصلی در طول ۹۱ کیلومتر و در صورت ایجاد ردیف ملی موجبات تسریع عملیات اجرایی را فراهم خواهد ساخت و ضمن ایجاد مسیر اقتصادی از نظر اجرا و بهره برداری و نیز مسیری ایمن، شاهد رونق اقتصادی و گردشگری منطقه وتسهیل ارتباطات با مرکز کشور را شاهد خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز