خبرگزاری کار ایران

معاون پدافند غیرعامل کشور خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه پدافند غیرعامل در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۸۵۲

معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قرارگاه پدافند غیرعامل مانند استان‌های هسته‌ای کشور در استان اردبیل راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهروز ندایی در جلسه پدافند غیر عامل که با حضور معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل در استانداری اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: مشکل هماهنگی چارت تشکیلاتی پدافند غیر عامل در استان‌ها هنوز مرتفع نشده و به‌صورت منسجم و دارای تجهیزات کامل نبوده و وظایف دستگاه‌ها مشخص و تعریف شده نیست.

وی با بیان اینکه این سیستم با نواقصی همچون چارت سازمانی مواجه است، افزود: باید با بررسی‌های لازم این مهم به‌صورت سیستماتیک و با رویه یکپارچه به تناسب مرکز کشور دارای امکانات و تجهیزات مدرن باشد و از یک قانون واحد تبعیت کند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل آمادگی لازم را برای هر گونه خطرات احتمالی دارد و پدافند غیر عامل یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که در شرایط ضروری باید آمادگی لازم را داشته باشیم که در رابطه با مناقشات کشورهای همسایه شمال کشور تدابیر لازم برای هرگونه خطرات پدافند غیر عامل اندیشیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل دارای اقلیم سرد و کوهستانی است و خطرات احتمالی در مناقشات شمال استان در رابطه با قره باغ پیش بینی می‌شد که خوشبختانه با انجام تدابیر لازم در رابطه با گاز و آب مشکلی نخواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل گفت: در رابطه با شرایط بحرانی و خطرات احتمالی تدابیر لازم پدافند غیر عامل استان اندیشیده شده، گرچه آب کشاورزی و آب شرب ۳۰۰ هزار نفر در شمال استان و محدوده میل مغان جزو دغدغه های مسوولان بود که به‌خوبی مدیریت شد و نگرانی در این رابطه وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه وجود نیروگاه هسته ای کشور ارمنستان در نزدیکی مرز کشور موجب نگرانی مردم در حوزه رودخانه ارس شده، افزود: احساس نگرانی در بین مردم استان اردبیل و استان‌های همسایه که گفته می شد پساب این نیروگاه به آب ارس می ریزد با پیگیری‌های انجام شده این ادعا رد شده و هیچ گونه آلودگی در رودخانه ارس وجود ندارد.

در این جلسه معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز گفت: ایجاد امنیت و آرامش در مرزهای شمال استان اردبیل جز الویت های اصلی ماست که پیشگیری و چگونگی برخورد با خطرات احتمالی باید آموزش داده شود تا از گزند هر گونه آسیب احتمالی در این محدوده در امان باشیم.

مسعود عبداله زاده عنوان کرد: مباحث نظامی ما در مرزها تقویت شده و موضع ما در رابطه با جنگ آذربایجان و ارمنستان مشخص است و در این رابطه نگرانی متوجه مردم و منطقه نمی شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه پدافند غیر عامل وظایف دستگاه ها و کمیته ها در استان مشخص می شود بیان کرد: ۱۰ کمیته تخصصی با مشارکت دستگاه ها و ارگان های مختلف معین شده و وظایف و منشور این کارگروه ها بصورت شفاف مشخص شده است.

عبداله زاده گفت: قرارگاه پدافند غیرعامل مانند استان های هسته ای کشور در استان اردبیل راه اندازی می شود و اعتبار لازم نیز جهت تجهیز این قرارگاه باید تخصیص داده شود.

در این جلسه سردار بابا زاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان و مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری نیز پیشنهاد و دیدگاه های خود را ارایه کردند و در ادامه کارگاه‌های آموزشی از سوی کارشناسان پدافند غیر عامل کشور در رابطه با ضرورت تشکیل قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل در استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز