خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

توقیف محموله ۱۲ تنی چوب قاچاق در سقز

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۷۴۰

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز از کشف خودروی حامل ۱۲ تن چوب قاچاق در در روستای آلتون علیا این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیمان صاحبی گفت: در پی گزارش همیاران طبیعت مبنی بر قطع و حمل درختان بید خودرو در روستای آلتون علیا، پس از هماهنگی با دادستان و فرماندهی پاسگاه انتظامی سرا، کارشناسان یگان حفاظت این اداره به همراه ماموران پاسگاه انتظامی سرا به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی محل و فرد متخلف با کمین در مسیر کامیون حامل چوب تقریبا ۱۲ تن چوب قاچاق را کشف کردیم، افزود: بالاخره خودروی حامل چوب توقیف و به پاسگاه انتظامی سرا انتقال یافت.

صاحبی با اشاره به اینکه در اجرای ماده‌های ۴۲ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری پس از ارجاع پرونده به دادگستری و قاضی تعزیرات حکومتی، احکام قانونی صادر و اجرا خواهد شد، یادآور شد: به استناد ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، بریدن و ریشه کن کـردن درختان و نهال‌ها در منابع ملی شده و توده‌های جنگلی بدون موافقت سازمان جنگلبانی ممنوع است.

وی اضافه کرد: به موجب ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع حمل هرنوع چوب، ذغال و هیزم در تمام نقاط کشور بدون اخذ پروانه حمــل از این اداره ممنوع است و در صورت ارتکاب، متخلف طبق قانون مجازات مرتکبین قاچاق تعقیب و مجازات خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز