خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

تردد شهروندان قزوینی به دیگر استان ها ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۷۱

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از امروز تا یک هفته هم استانی‌ها نمی‌توانند به استان‌های مجاور تردد داشته باشند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید ستاد کرونا تاکید کرد: از امروز به مدت یک هفته هم استانی‌ها نمی توانند به استان‌های مجاور تردد داشته باشند.

مهدیخانی افزود: در محدودیت‌های جدید ستاد کرونا برای خودرو‌هایی که مواد غذایی و سوخت حمل می‌کنند محدودیت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بازار، معابر، نانوایی و حمل و نقل شهری کمتر از ۶۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌شود، گفت: رعایت زیر ۹۰ درصد نکات بهداشتی تاثیری نخواهد داشت.

مهدیخانی افزود: مطالعات معتبر حکایت از آن دارد که اگر شخص آلوده از جایی عبور کند ویروس در هوا می‌ماند و احتمال ابتلای افراد دیگر هم وجود خواهد داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: در فضای ۲۴ متری اگر ۶ نفر باشند، در و پنجره هم بسته باشد حتی با رعایت فاصله گذاری احتمال ابتلا افراد وجود دارد.

مهدیخانی افزود: دیروز در مصوباتی مقرر شد همه تالارها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودی‌ها و سالن‌های پذیرایی فعالیت شان بیرون بر باشد و برگزاری مراسم عزا و عروسی در این مکان‌ها ممنوع است.

وی گفت: آرامستان‌ها در سطح استان تعطیل هستند و حداکثر ۱۵ نفر از بستگان درجه یک می‌توانند تردد داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به دور کاری دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌ها اجرایی با تشخیص مدیر به شرط عدم اخلال در کار تا ۵۰ درصد می‌توانند دور کار باشند.

مهدیخانی با بیان اینکه مراکز تجاری به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد و اگر دستگاه یا فردی رعایت نکند، برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های درون شهری با ۸۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و بیش از ۵۰ درصد صندلی‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: همچنین وزارت بهداشت طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که گندزدایی معابر هیچ تاثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد و فقط هدر دادن منابع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز