خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد؛

معرفی مناسب ظرفیت های گردشگری کلید رونق صنعت گردشگری رشت

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۱۸

فرماندار رشت با بیان اینکه بسیاری از جاذبه های گردشگری شهرستان رشت برای گردشگران و حتی شهروندان رشتی ناشناخته است، تاکید کرد: برای رونق صنعت گردشگری رشت، نیازمند معرفی صحیح ظرفیت های گردشگری هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در نشست با مدیر کل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن در خصوص اهمیت سیر و سفر در زمین اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ، ایرانی‌ها همواره از خوش سلیقه‌ترین اقوام بوده‌اند که نمود آن در تنوع غذایی،پوشاک، هنر و معماری ایرانی قابل مشاهده است‌.

 وی با تاکید بر لزوم بهره گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود در کشور و منطقه در راستای رونق صنعت گردشگری،خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از این ظرفیت ها به معنای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در جامعه است و در کنار فواید اقتصادی آن می تواند زمینه  ترویج و صدور فرهنگ گیلان را فراهم کند. 
 
فتح اللهی استان گیلان و شهرستان رشت را دارای ظرفیت های بسیار متنوع و عالی در زمینه طبیعت گردی و میراث فرهنگی دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از این جاذبه های گردشگری و تاریخی به دلیل عدم معرفی صحیح نه تنها برای گردشگران، حتی برای شهروندان رشتی نیز شناخته شده نیست.
 
فرماندار رشت همچنین از راه اندازی کارگروه تخصصی گردشگری برای بررسی و پیشبرد طرح های این حوزه خبر داد و اضافه کرد: تمامی پروژه های گردشگری و میراث فرهنگی از طریق این کارگروه به طور ویژه پیگیری خواهد شد.
 
  فتح اللهی با تاکید اینکه بر اینکه گردشگری دقیقاً تقویت کننده اقتصاد مقاومتی خواهد بود، اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید مزین شده است در زمینه صنعت گردشگری نیز باید به دنبال جهش اقتصادی و ایجاد رونق باشیم.
وی با اعلام آمادگی در خصوص استفاده از همه ظرفیت های شهرستان در راستای رونق صنعت گردشگری شهرستان رشت، گفت: همه ما و آحاد مردم در قبال احیای سنت ها و میراث گرانبهای فرهنگی گذشته خود وظیفه دارند.
 
فرماندار رشت احیاء و مرمت ساختمان های تاریخی شهر رشت را از  اولویت‌های کاری شهرستان در این زمینه برشمرد و افزود: حمایت از صنایع دستی و ثبت ملی صنایع دستی مختلف شهر رشت از قبیل رشتی دوزی و حصیربافی، راه اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی را از جمله دیگر اقدامات و برنامه های توسعه گردشگری در شهرستان رشت عنوان کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت ویژه فرماندار رشت از طرح ها و پروژه های حوزه گردشگری اظهار داشت: در راستای جذب سرمایه گذار در صنعت گردشگری گیلان و شهرستان رشت نیازمند تسهیل روند اداری سرمایه گذاری و در نظر گرفتن مشوق هایی برای سرمایه گذاران هستیم.
 
مسعود حلاج پور با اشاره به ثبت جهانی روستای قاسم آباد رودسر در زمینه چادرشب بافی، گفت: پیگیری های لازم در جهت ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی نیز در حال انجام است.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز