خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خبر داد:

آغاز برداشت محصول پسته در سطح ۵ هزار هکتار از باغات شهرستان سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۶۳۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از آغاز برداشت محصول پسته از سطح ۵هزار هکتار از باغات پسته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اصغر امانیان در این خصوص گفت: پیش‌بینی می شود از این سطح حدود ۴۵۰۰ تن پسته ی خشک برداشت شود.

وی با بیان اینکه پسته در میان محصولات صادراتی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سهم قابل توجه آن از صادرات کشور بیانگر نقش استراتژیک این محصول در اقتصاد کشاورزی است، افزود: کشور ما جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی این محصول را برای خود فراهم آورده است و در شرایط فعلی جایگزین کردن صادرات محصولات غیرنفتی کشاورزی نظیر پسته به جای درآمدهای نفتی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار است.

امانیان اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای توسعه باغات پسته شهرستان سبزوار تخصیص یافته است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان سبزوار نیز با بیان اینکه در حال حاضر  ارقام کله قوچی ، بادامی ، فندقی و اکبری بیشترین سطح باغات پسته شهرستان را تشکیل می دهد، افزود: شرایط اقلیمی مطلوب، تغذیه مناسب، مبارزه با آفات از جمله پسیل باعث افزایش ۲۰ درصدی برداشت  محصول نسبت به سال گذشته شده است.

احمد رحیمی ادامه داد: ایجاد و تقویت تشکل های خصوصی ، ارتقاء مکانیزاسیون در باغات ، توسعه استفاده از سامانه ضد تگرگ ، بکارگیری روش های مدرن در احداث باغات، استفاده از روش های بیولوژیکی در دفع آفات و شناسنامه دار کردن باغات پسته از سیاست ها و برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت باغات پسته ی شهرستان سبزوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز