خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد؛

حمایت از تولیدات داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۵۳۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، گفت: جهاد کشاورزی با خود کفایی کامل در محصولات اساسی و حمایت از تولیدات داخلی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی خوب عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛ دلاور حیدپوربخش کشاورزی در اقتصاد و توسعه ایران، جایگاه بسیار مهمی دارد و  امسال که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نامگذاری کرده اند، یکی از مهمترین صحنه اقدام و عمل ما در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی خواهد بود.
وی با بیان اینکه تامین مواد غذایی و امنیت آن در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: طی دو سال گذشته که کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط بدی قرار داشت با این حال بخش کشاورزی رشد قابل توجه ای را دراین حوزه داشته است.
رئیس  سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از اولویت های مهم سال جاری را مسئله تولید عنوان کرد و گفت: تولید کننده باید با اطمینان خاطر تولید و ایجاد اشتغال کند و تولید خوب، سرمایه گذاری خوب را به دنبال دارد.
حیدرپور ، افزود: در سال گذشته  وزارت جهاد کشاورزی با ارائه 10طرح در راستای افزایش تولید برای کالای اساسی و ابلاغ آن مراجع زیربط افزایش تولیدات کشاورزی و تامین مواد غذایی را در دستور کار این نهاد ها قرار داد.
وی  با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی رشد قابل توجه داشته ایم، گفت: در سال 92 تراز محصولات کشاورزی8.2 میلیارد بوده که در سال 93 به 5 میلیارد رسید و این میزان در سال 94 به 1.3 میلیارد رسیده است.
حیدرپور ادامه داد: با توجه به رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی و فعالیت های انجام گرفته در این بخش ، سال 94 4.2 درصد رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی داشتیم.
وی افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی را یکی از شاخصه های مهم  افزایش تولید عنوان کرد و گفت: می طلبد تا در تحقق این امر با محوریت سرمایه، کار و تولید  از ظرفیت های خالی به عنوان بهره وری مناسب استفاده بهینه شود.
حیدپور سرمایه گذاری جدید در بکارگیری از عرصه های جدید و خالی را از دیگر شاخصه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی دانست و افزود: تولید کلزا  توسعه اراضی شیب دار بالابری نیروی کار از دیگر شاخصه های افزایش تولید در این بخش به شمار می رود.
وی ادامه داد: کشت کلزا و استفاده از صنعت مرغداری از جمله  محصولات کشاورزی است که می توان با استفاده از این ظرفیت از تولید خوب برخوردار شد که در حال حاضر 40 تا 45 درصد از ظرفیت مرغداری برای بهره وری خالی است  اگر این ظرفیت پر شود بهره وری سرمایه در این بخش ارتقاء می یابد.
حیدپور تولید علوفه را از دیگر قابلیت های استان عنوان کرد  که باید به عنوان دو محصول استراتژیک افزیش یابد ،گفت: اگر در این بخش برنامه ریزی درست انجام گیرد واحدهای نیمه فعال و راکد پرورش دام به چرخه تولید برخواهند گشت.
وی کشت دوم از اراضی کشاورزی  را بالا بردن تولید بهره وری موثر دانست و عنوان کرد:از 200 هزار هکتار کشت برنج حدود 50 هزار هکتار ماندابی هستند که قابلیت کشت ندارند و از این میزان 80 هزار هکتار قابلیت کشت  رتون دارند.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بخش کشاورزی از نقشی ویژه و منحصر به فرد در اقتصاد ایران برخوردار است، اظهار داشت: امیدوارم سال 95 سال بسیار خوبی برای بخش کشاورزی کشور باشد و تولیدکنندگان با خیال راحت به تولید پرداخته، بازار داخلی وامنیت غدایی را تامین کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز