خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزخبر داد ؛

شناسایی۳۰ هزار و ۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ استان همچنان در وضیعت قرمز

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۳۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت:وضعیت مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی همچنان در وضیعت قرمز بوده و روند افزایشی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،محمدحسین صومی در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است و ۴.۵ درصد از این تعداد بر اثر این ویروس جان باخته‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری و ۱۲ نفر هم فوت شده‌اند.

صومی با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، متذکر شد: هم اکنون ۱۰۵ نفر نیز به کمک دستگاه‌های ونتیلاتور(تهویه مکانیکی) نفس می کشند.

وی ادامه داد:  آذربایجان‌شرقی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی است و شهرستان‌های ورزقان، هوراند و اسکو در وضعیت سفید و شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان‌آباد در وضعیت زرد، شهرستان‌های هشترود، هریس، بناب، اهر، چاراویماق و تبریز در وضعیت نارنجی قرار دارند که با اندکی تغییرات آماری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

وی درباره بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس متذکر شد: مدیران مدارس و دانش‌آموزان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دانش‌آموزان باید شیوه‌های بهداشتی کرونایی را آموزش ببینند.

صومی خاطرنشان کرد: وجود هر نوع داروی ضدکرونای سنتی و صنعتی خلاف واقع بوده و استفاده مداوم  از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین درمان کروناست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز