خبرگزاری کار ایران

ستاری خبر داد:

تلاش۶ شرکت دانش بنیان برای کشف داروی کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۷۶

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از تلاش ۶ شرکت دانش بنیان برای کشف داروی کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در آخرین برنامه سفر یک روزه‌اش به ارومیه در جمع خبرنگاران استان آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱ شرکت دانش‌بنیان با ارزش بالغ بر ۲۸۰ هزار میلیارد تومان در بورس در حال فعالیت هستند که این اتفاق، یک رخداد بسیار مهم در کشور است و باید با ارتقای فرهنگ عمومی شاهد حضور بیشتر جوانان برای راه‌اندازی این نوع شرکت‌ها باشیم.

وی افزود: بیماری کرونا، باعث جهش و رشد قابل تامل بسیاری از استارتاپ‌ها شد که این اتفاق در درآمدزایی و رشد اشتغال در این حوزه موثر بوده گرچه استارتاپ‌های گردشگری بخاطر این بیماری تاحدود زیادی تنزل کردند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: تا به امروز در هیچ کشوری، دارو یا واکسن موثری برای بیماری کرونا ساخته نشده با این حال تمام داروهای تاثیرگذار بر بهبود بیماران کرونایی و تجهیزات مرتبط این بیماری چون ماسک و ونیلاتور همگی در داخل کشور در حال تولید است. ضمن اینکه قرار شده در مورد واکسن، وزیر بهداشت اطلاع‌رسانی کند با این حال هم اکنون ۶ شرکت در کشور در حال کار بر روی واکسن هستند.

ستاری افزود: کتاب سالنامه مهاجرتی ایران یکی از ارزشمندترین اتفاقات حوزه فرهنگ کشور است که امکان بارگذاری آن در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و بزودی نسخه انگلیسی هم چاپ خواهدشد.

وی در خصوص دستگاه‌های تصفیه کننده کرونایی هم گفت: بسیاری از این دستگاه‌ها فاقد استاندارد و تاییدیه هستند با این حال این آمادگی را داریم که اگر کسی از دستگاه خود مطمئن است، شرایط برای بررسی کارشناسان و دریافت مجوز و تاییدیه را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز