خبرگزاری کار ایران

نامدار خبر داد:

بستری ۲۸۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۹۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۲۸۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و متاسفانه ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به کاهش شیب  ملایم بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: اکنون ۵۸ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۲۷ نفر به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند و ۱۸  نفر در نوبت استفاده از دستگاه قرار دارند.

نامدار تاکید کرد: باتوجه به شیوع کرونا، عزاداری‌های محرم و صفر  امسال باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

این مسئول اضافه کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم و صفر ممنوع است و نذورات باید برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع شوند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم در برپایی عزاداری‌ها افزود: براساس تصمیم ستاد کرونا حرکت دسته‌های عزاداری در سطح استان و برگزاری مراسم ایام محرم زیر سقف ممنوع است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با  تاکید بر اینکه هیات‌های مذهبی در ایام محرم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند، افزود: عزاداری امسال با رعایت پروتکل‌های  بهداشتی و شعور حسینی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی توصیه کرد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و امکان ابتلای آنها به بیماری زیاد است تقاضا داریم که به جای حضور در هیات‌های مذهبی در خانه های خود به عزاداری بپردازند.

نامدار یاد آور شد: در حال حاضر قزوین، تاکستان و بوئین زهرا در وضعیت قرمز،  البرز و آبیک در وضعیت نارنجی و هشدار و آوج در وضعیت زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز