خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان مطرح کرد؛

پدافند غیرعامل زمینه ساز توسعه امنیتی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۰۸

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: توجه به امر پدافند غیرعامل زمینه ساز توسعه امنیتی و ارتقاء رفاه و آسایش جامعه است.

به گزارش ایلنا از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل استان در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان، با بیان اینکه امروز همه به اهمیت پدافند غیرعامل و اقدامات لازم مورد تاکید در این حوزه واقف هستیم، گفت: توسعه یک فرایند همه جانبه بوده که به تمامی ابعاد مختلف زندگی مردم معطوف می شود و در این زمینه پدافند غیرعامل نیز در این توسعه نقش به سزایی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه توجه به مباحث و اهداف پدافند غیرعامل و همچنین اقدامات پیشگیرانه در این حوزه برای توسعه امنیتی امری ضروری است، گفت: امنیت همچون سلامت دو بال اصلی و ارزشمند زندگی افراد جامعه هستند که باید به صورت جدی از این دو حفظ و حراست کرد.

فاطمه منصوری با بیان اینکه پدافند غیرعامل و اهمیت آن بر هیج کس پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: ما باید به عنوان مسئولین امر در خصوص اهداف و سیاست های بسیار مهم و ارزنده پدافند غیرعامل اهتمام داشته و توجه به موضوعات پیرامون پدافند غیرعامل در وظایف تمامی حوزه ها و دفاتر و دستگاه های اجرایی فرهنگ سازی شود.

وی بر نقش ویژه آموزش در موفقیت اقدامات حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت:امروز نیاز است تا با یک نگاه جامع و هوشیارانه و با شناخت از شرایط حاکم، با رویکرد آینده نگری برای پیشبرد اهداف این حوزه در جامعه، برنامه ریزی و اقدامات لازم بر اساس نقشه راه روشنی که در بستر پژوهش مهیا می شود، صورت گیرد.

منصوری گفت:امروز علی رغم اینکه با کسری بودجه و مشکلات اعتباری مواجه هستیم اما پدافند غیرعامل امری حیاتی و اقدامات در این حوزه بسیار لازم و حیاتی است و نیاز است تا تخصیص اعتبارات ویژه پدافند غیرعامل، به عنوان یکی از مباحث بسیار دارای اهمیت در دستور کار قرار گرفته و با یک ‌نگاه ویژه اعتبار مطلوب برای اقدامات این حوزه دیده شود و فرمانداران نیز در این خصوص اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه توجه به زمان قید بسیار مهم در بحث پژوهش در حوزه پدافند غیرعامل است، بر به روزآوری در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و اظهار داشت:توجه و برنامه ریزی برای اقدامات پدافند غیر عامل در بسیاری موارد مانع وقوع بحران و در مواقع وقوع هم باعث تسهیل فرآیند مدیریت بحران می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز