خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

کانون‌های پرورش فکری گیلان به حسینیه‌های مجازی تبدیل می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۵۲

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: ویژه‌ برنامه‌های ماه محرم این مجموعه‌ فرهنگی با عنوان «آیه‌های آفتاب» در فضای حقیقی و مجازی به منظور تبدیل هر مرکز به یک حسینیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،اسفندیار ضیایی در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و برنامه این کانون پرورش فکری گیلان در این زمینه، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بصیرت‌افزایی و آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی، از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون استان گیلان پرورش تفکر دینی و جاری‌سازی اندیشه‌های سرور و سالار شهیدان در زندگی فردی و اجتماعی را دیگر اولویت‌ها عنوان کرد و از برگزاری هم‌زمان این ویژه‌برنامه‌ها بر بستر فضای مجازی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر استان گیلان خبر داد.

وی ادامه داد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با محوریت عاشورای حسینی، پرده‌خوانی وقایع عاشورا و هم‌چنین، خاطره‌گویی از حضور اعضا و مربیان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان از دیگر برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.

ضیایی در ادامه به برخی برنامه‌ها  در این ایام اشاره و تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه «روایت غنچه‌ خونین کربلا» در گرامیداشت حضرت علی‌اصغر (ع)، اجرای همزمان مراسم شیرخوارگان حسینی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و دل‌نوشته به کوچک‌ترین شهید کربلا، از دیگر برنامه‌های ماه محرم کانون است که در سخنان ضیایی به آن اشاره شد.

وی برپایی انجمن پژوهش کانون گیلان در دو گروه دختران و پسران با عنوان «آموزه‌های عاشورا» را از برنامه‌های هدف‌مند این ایام دانست و تحقیق و ژرف اندیشی در آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی را از دلایل برنامه‌ریزی و برپایی این انجمن‌ها عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های «در قاب عاشورا»، گفت: این برنامه به منظور نمایش عکس و فیلم‌های تولیدی اعضا و مربیان کانون، برپایی انجمن هنری با موضوع «تعزیه و روایتی از عاشورا» و نشست آموزشی با محوریت قصه‌های آئینی سنتی؛ ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی کانون داشت و انتشار فراخوان قصه‌گویی با عنوان «در سوگ نینوا» نیز از جمله برنامه‌های عاشورایی این مجموعه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز