خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس در گفت و گو با ایلنا:

به بهانه تخصیص ارز دولتى، دست‌کم 22 میلیارد دلار ارز در شرایط تحریم ناپدید شد/به جاى کوپن، یارانه دستمزد به مردم داده شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۰۰

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه به بهانه تخصیص ارز دولتى، دست کم 22 میلیارد دلار ارز این کشور در شرایط تحریم ناپدید شده است، گفت: برخلاف رئیس جمهور که معتقد است ارز متعلق به دولت است، معتقدم ارز متعلق به کشور و مردم است.

جمال رزاقى در گفت و گو با ایلنا گفت: دولت باید تخصیص ارز  4200 تومانى را به دلیل فسادها و رانت هاى انجام شده  قطع کند، اما به جاى تخصیص آن منابع به عنوان کوپن، باید به همان میزان بر دستمزد جامعه کارگرى و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستى بیفزاید.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانى نسبت به تخصیص ارز 4200 تومانى اعتراض جدى داشته و دارد، افزود: ما معتقدیم ارز دولتى جز فساد نتیجه‌اى در بر نداشته است.

رئیس اتاق بازرگانى فارس در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره جلوگیرى از تخصیص ارز دولتى و اعطاى کوپن به خانوار نیازمند تصریح کرد:معتقدم به جاى اعطاى کوپن، باید مابه ازاى ارز دولتى و ارز آزاد به عنوان یارانه دستمزد به اقشار حقوق بگیر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستى پرداخت شود.

جمال رازقى با بیان اینکه در سیستم کوپنى نیز فساد ایجاد مى شود، خاطر نشان کرد: چراکه در چرخه توزیع کالاهاى کوپنى نیز فساد به بار مى آید.

 رازقى با تأکید بر اینکه طرح کوپنى شدن کالا و دارو به سود اقشار نیازمند نیست، خاطرنشان مى کند: باید از هر اقدامى که مى تواند منجر به ایجاد فساد شود، جلوگیرى شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز