خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی:

دولت برای کاهش قیمت ارز برنامه ندارد / دولت و مجلس نمای‌خواهند حذف یارانه برعهده بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۰۸

در راستای حذف یارانه دولت و مجلس به لحاظ بار سیاسی نمی‌خواهند حذف دهک‌هایی از یارانه‌بگیران را بر عهده بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در راستای حذف یارانه دولت و مجلس به لحاظ بار سیاسی نمی‌خواهند حذف دهک‌هایی از یارانه‌بگیران را بر عهده بگیرند.

به گزارش ایلنا از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در جمع خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به چانه‌زنی‌های اخیر دولت و نمایندگان مجلس نسبت به حذف دهک‌هایی از یارانه‌بگیران یادآور شد: زمانی اقتصاد به سیاست خورد از اصل خود منحرف می‌شود، در این امر نیز دولت گذشته یک فرم خوداظهاری در اختیار مردم قرار داد تا دارایی‌های خود را مرقوم کنند بدون اینکه متخلفان را از مجازات آن آگاه کند که در این فرم فقط یک میلیون نفر در کشور حقوق خود را بیش از یک میلیون تومان نوشتند و یک بار هم احمدی‌نژاد از متمولان خواست که از دریافت یارانه انصراف دهند که فقط ۴۹۲ نفر انصراف خود را پیامک کردند حتی فرم انصراف را نیز پر نکردند و فقط سیاسیونی بودند که برای نمایش این کار را انجام دادند.

وی بیان داشت: کل درآمد دولت از محل افزایش انرژی است و اگر قرار باشد یارانه‌ها حذف شود ۵۰ درصد افراد فعلی باید یارانه‌شان حذف شود و این یعنی برای نماینده‌ها و دولتی‌ها حذف ۵۰ درصد رای‌دهندگان و دولت و مجلس هیچ کدام این ریسک را نمی‌کنند چرا که به رای مردم در دور دیگر انتخابات مجلس نیاز دارند.

دولت برای کاهش قیمت ارز برنامه ندارد

یوسفیان با اشاره به اینکه اگر به اندازه پاییز سال ۹۱ گردش مالی در کشور وجود داشت قیمت ارز امروز به ۵ هزار تومان می‌‌رسید، تصریح کرد: تمام پروژه‌های کشور تعطیل شده و گردش مالی متوقف شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه قیمت دلار کاهش یافته است اما آیا رکود تورمی را توانسته‌ایم، کاهش دهیم، افزود: نرخ تورم در کشور ۴۰ درصد است و چون همه چیز در کشور سیاسی شده است آمار‌ها را نیز سیاسی می‌دانند اما این نرخی است که روز گذشته دریافت کردم.

وی با اشاره به اینکه سیاستی برای کاهش نرخ ارز در کشور پیاده نشده است و تنها تعطیلی پروژه‌های عمرانی و حجم کم مبادلات ارزی سبب افت قیمت ارز شده است، یادآور شد: معتقدیم این کاهش قیمت ربطی به سیاست‌های دولت ندارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس مساله ژنو را یک حرکت اولیه و یک تابوشکنی بیان کرد و گفت: از این مذاکرات نباید انتظار اقتصادی داشت چون کشورهای مذاکره‌کننده به خوبی می‌دانند چه میزان پول به ایران بدهند که ایران کارش راه نیفتد.

وی با بیان اینکه مجلس قیمت دلار را تعیین نمی‌کند و باید دولت قیمت آن را تعیین کند، افزود: قرار بود قیمت دلار براساس فوب خلیج فارس باشد و کار خوبی که در دوره اصلاحات صورت گرفت گفته شد که قیمت بنزین باید سالانه ۲۰ درصد افزایش یابد اما اصولگرایان طرح تثبیت قیمت ارز را اجرا کردند که اگر به روال گذشته می‌ماند این مشکلات ایجاد نمی‌شد و مجلس نیز همچنان به نرخ شناور مدیریت شده معتقد است.

یوسفیان‌ملا بیان داشت: اصل بودجه به نفت وابسته است اما میزان تولید و قیمت نفت هر سال براساس یک رقم فرضی ارائه می‌شود که چندان دقیق نیست برای همین نیز هر سال متمم بودجه ارائه می‌شود چون آمار‌ها و رقم‌ها دقیق نیست.

متروی آمل در ردیف بودجه است و هیچ وقت متوقف نمی‌شود

این نماینده در مجلس با تاکید برا احداثمتروی آمل ابراز داشت: این پروژه در کتابچه پروژه‌های ملی ایران قرار گرفته و هیچ زمانی متوقف نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه پروژه مترو به مانند دو پروژه ملی هراز نیست، اذعان داشت: این پروژه یک طرح عظیمی است که نیاز به هزینه بسیاری دارد.

یوسفیان با بیان اینکه برای عملیات اجرایی این مترو اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌طلبد، افزود: برای احداثاین پروژه حداقل باید ۴۰ کیلومتر تونل حفاری شود و این پروژه موجب خرسندی است که یک راه مواصلاتی دیگری در استان مازندران اضافه می‌شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در اشاره به پروژه بزرگراه تهران – شمال اظهار داشت: این پروژه از سوی بنیاد مستضعفان به منظور فروش ویلاهای محور بزرگراه در نظر گرفته شد و این راه مواصلاتی هیچ‌گونه کاربردی ندارد.

به گفته وی: این پروژه حدود ۲۰ سال پیش اغاز شده و هنوز در ردیف بودجه قرار نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز