خبرگزاری کار ایران

در پی بارندگی‌های شدید شکل گرفت؛

خسارت سیلاب به 4 شهرستان خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۸۳

بارش باران در شبانه روز گذشته به چهار شهرستان بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان خسارت‌ وارد کرد.

به گزارش ایلنا، بارش‌های رگباری که از ابتدای هفته با ورود سامانه بارشی به استان آغاز شده، در خسارت سیلاب در شهرستان های استان شبانه روز گذشته موجب بروز خسارت‌هایی در چهار شهرستان بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان شد.

وقوع سیلاب علاوه بر بخش کشاورزی، موجب مسدود شدن برخی راه‌های روستایی شد، که با استقرار شبانه نیرو‌های راهداری و خدمات رسان صبح امروز تمام محور‌ها بجز راه روستایی شیر آباد از توابع شهرستان مانه و سملقان به علت حجم بالای خسارت هنوز مسدود و در دست اقدام است.

سلاب دیشب دست کم به ۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مانه و سملقان خسارت زد که آسیب‌های وارده در بخش‌های زیربنائی، همچون راه و کشاورزی، بیش از ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

بنا بر اعلام مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان شمالی در شبانه روز گذشته، صرفا با هدف تخلیه رسوبات، آب سه سد، شیرین دره، غلامان و چندیر بازگشایی و ۹۰ درصد سیلاب ها، بدون آسیب به مزارع پایین دست مهار شد.

این در حالیست که عظیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی پیش‌تر از رها سازی ۵ متر مکعب از آب دو سد شیرین دره شهرستان مانه و سملقان و چندیر در شهرستان راز و جرگلان، برای مدیریت دبی آب پشت این سد‌ها خبر داده بود.

با این وجود در شهرستان مانه سملقان و با استناد به گفته برخی کشاورزان، در خصوص رهاسازی آب سد‌ها هیچ اطلاع  قبلی صادر نشده و این امر موجب بروز خسارت به برخی مزارع پایین دست سد شیرن دره شده است.

به گفته عظیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خسارت سیلاب دو روز گذشته در دست بررسی است و شنبه ۲۸ تیرماه اعلام خواهد شد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی هم با اشاره به ادامه ناپایداری‌های جوی تا صبح جمعه در استان شدت این بارش‌ها را برای بعداز ظهر امروز و امشب بویژه در نیمه شرقی استان پیش بینی کرد و در خصوص جاری شدن رواناب و سیلاب در معابر و مسیل‌ها هشدار داد و از هم استان‌های خواست از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

در سال‌های گذشته بارش‌ها در روز‌های پایانی تیرماه و ایام آغازین مردادماه، خسارت‌هایی قابل توجهی به بخش‌های مختلف استان خراسان شمالی وارد کرد که تلفات جانی نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز