خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور مطرح کرد:

وضعیت اسناد برخی طرح‌های مهم دولتی نیشابور نامعلوم است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۳۲

فرماندار نیشابور از وضعیت نامعلوم اسناد برخی طرح‌های مهم دولتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور ، علیرضا قامتی در نشست شورای ورزش نیشابور گفت: با توجه به پیگیری و اقدام برای اخذ و تخصیص اعتبارات دولتی جهت اجرا و تکمیل ۱۰ طرح مهم در این شهرستان اما وضعیت سند این تعداد طرح نامعلوم است.

وی از صادر نشدن سند برخی طرح‌های شهری و ورزشی این شهرستان انتقاد کرد و افزود: امکانات و غنای فکری در نیشابور زیاد است ولی نیازمند ارائه برنامه مدون و مشارکت همه دستگاه‌های شهرستان برای پیشرفت در ورزش هستیم.

وی رعایت اخلاق را نخستین گام در ورزش و اخلاق‌مداری را ویژگی بارز پهلوانان دانست و اظهار داشت: برای استفاده بهینه از امکانات ورزشی، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات و اماکن ورزشی خود را در اختیار اداره ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی قرار دهند.

امام جمعه نیشابورحجت الاسلام سید قاسم یعقوبی نیز در این نشست گفت: پهلوانی مایه تفاخر و غرور نیست بلکه نماد جوانمردی و فتوت است، ورزش پهلوانی هویت ملی و دینی ما را می‌رساند و ورزشکاران رشته های مختلف با توجه به همین هویت و با استعانت از حضرت علی(ع) افتخارات بسیار برای کشور به دست آورده اند که شایسته تقدیر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور نیز در این مراسم گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان خود را بیمه ورزشی کردند که نزدیک به استاندارد کشوری است اما از ابتدای امسال به دلیل شیوع کرونا ۳۵۰‌ ورزشکار خود را بیمه ورزشی کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۳ درصد کاهش یافته است.

محسن کاوه آهنگر افزود: هم اکنون سرانه زمین ورزشی نیشابور ۲۸‌سانتیمتر است‌که میانگین این عدد در استان ۴۵ سانتیمتر می‌باشد.

وی حضور تیم‌هایی از نیشابور را برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشور ضروری دانست و ادامه داد: اعتبارات عمرانی امسال ورزش نیشابور ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اعتبارات ورزشی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که این رقم در سال قبل چهار میلیارد ریال بود.

ورزشکار و پهلوان کشتی شناخته شده نیشابوری هم در این نشست گفت: با توجه به سابقه طولانی ورزش پهلوانی و بستن ۱۱ مرتبه بازوبند پهلوانی به بازوی پهلوانان نیشابوری جای رقابت‌های ملی و جهانی این رشته در تقویم فدراسیون خالی است.

امین رشیدلمیر افزود: واژه پهلوانی در کشور ما محدود شده است در صورتی که پهلوانی محدود به کلمات و حتی جنسیت نیست و زنان بسیار در طول تاریخ، پهلوان‌وار زیسته‌اند.

وی جان‌مایه و ریشه پهلوانی را "گذشت" توصیف کرد و ادامه داد: پهلوانان واقعی شهدا هستند، کسانی که به خاطر کشور و ناموس و اعتقادات خود از با ارزش‌ترین داشته خود گذشتند.

در این مراسم از خدمات پهلوان امین رشیدلمیر دارنده بازوبند پهلوانی سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۷ کشور قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز