خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون خبر داد:

اهدای پلاسمای خون ۱۱۱ نفر از بهبود یافتگان کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۲۲۷

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۱۱ نفر از بهبود یافتگان کرونا، جهت درمان سایر بیماران، پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجید عبدالهی در این باره گفت: این اقدام درمانی که کاملا داوطلبانه انجام می‌شود تاکنون به مرز ۱۱۱ نفر رسید.

وی افزود: رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول از شرایط اهدای پلاسما است و در این عمل خیر خواهانه رضایت اهداکننده و دریافت کننده شرط است، افرادی که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مشهد مراجعه می‌کنند باید مدارک خود مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا و درمان‌شان را ارائه کنند که پس از بررسی مدارک و شواهد موجود اقدام به دریافت پلاسما از بیماران کرونایی بهبود یافته می‌کنیم.

عبداللهی بیان کرد:تاکنون استقبال بیماران بهبود یافته خوب بوده است چرا که آن‌ها وضعیت بیماران را بهتر از دیگر افراد درک می‌کنند و برای نذر بازیافتن سلامتی‌شان نسبت به اهدای پلاسما اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد:از بهبودیافتگان کرونا می‌خواهم به شکرانه سلامتی خود نسبت به اهدای پلاسمای خون خود در پایگاه منتخب انتقال خون اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرآیند اهدای پلاسما حتی از اهدای خون هم راحت‌تر است و با اهدای پلاسما می‌توانید به بازیابی سلامت هموطنان مبتلا به کرونای خود که در بیمارستان‌ها بستری هستند، کمک کنید.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز